Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2010 09:48 - Колкото повече оптимизъм, толкова по-дълбоко е пропадането
Автор: krizata Категория: Бизнес   
Прочетен: 13294 Коментари: 61 Гласове:
8

Последна промяна: 07.05.2010 09:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

След вчерашното шумно сгромолясване на световните борси отново бе намерена „обективна” причина за случващото се: и този път познатата история – компютърна грешка.

 

Официалното обяснение – срив при търгуването на акциите на Procter & Gamble, който е предизвикал срутване и на индекса Dow Jones.

 

Остава да се изясни кой предизвика същото пропадане на NASDAQ, в който Procter & Gamble не влиза по никакъв начин...

 

Падането, както и в двата предишни паметни случая (април 2000 г. и септември 2008 г.) е предизвикано от масовите маржин-кол при „балъците”, които неотдавна бяха подмамени да влязат на пазара – такива са мнозинството, като те дълго не рискуваха да се включат, но управляващите процесите все пак успяха да ги убедят да предприемат тази стъпка.

Като резултат, почти всеки от тях стоеше с покупки значително над 10000 пункта по Dow. Това са влезлите на самите върхове и взели позиции, които не са им по силите - тях маржин-колът вече ги „отнесе”. (Загубите за последните се изчисляват за над 1000 млрд.$)


А мигновеният обратен ръст се случи, благодарение на програмите за автоматични покупки. В тях е заложено условието, че ако
Dow падне с повече от 1000 пункта, тогава мигновено се отварят покупки. В момента, в който прагът беше достигнат, програмите автоматично стартираха процеса и пазарът се изстреля обратно нагоре.

Като цяло, картината е следната: пазарът специално беше подкрепян дълги месеци, прилъгвайки, по този начин, дребните играчи да се напъхат в него, със скромни, спрямо обема на търгуваните от професионалните спекуланти, обеми.

По тази схема Dow Jones нарастна 1,5 пъти (до 10000) и едва след това рибата все пак клъвна, като с общите усилия на всички играчи бе регистриран последващ ръст от цели 10%.

И сега цинично беше изхвърлена масата от „балъци”, регистрирали немалки загуби – същите 1200 пункта скок на Dow, които бяха реализирани с участието на тълпата в течение на половин година, бяха изчистени само за няколко дни.

Поемане на инициатива във вид на масирани покупки при ниските нива на цените липсва – така или иначе всички вече бяха вътре в пазара и играеха на повишение.

Точно същият сценарий беше реализиран и в миналите случаи – това е добре известният за всички феномен „колкото повече оптимизъм, толкова по-дълбоко е пропадането”.

Очакват се следващите жертви...!



Тагове:   оптимизъм,


Гласувай:
8



1. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
07.05.2010 12:43
няма как аз да съм вие, най-малко защото не споделяме едни и същи икономически идеи. Доколкото аз определям себе си като десен, то вие несъмнено сте ляв икономист. Или поне така звучат голяма част от идеите ви. Няма лошо, всеки има право на мнение, даже и грешно, даже и аз)))).
Относно ограбването на малките инвеститори - да, случва се и това трябва да им покаже още един път, че не трябва да играят сами, а да възползват от фондовете, управлявани от професионалисти.
Аз, например, никога не бих тръгнал да си оперирам сам апандисита, защото има доктори, които са учили повече от мен анатомия и по-вероятно ще ми помогнат.
Метафората е груба, но вярна))).
NASDAQ се повлече по Dow - прекрасно знаете, че има кризи, предизвикани от очакването за кризи))).
Не изпадайте в еуфория от пропадането, човечеството е преживало какво ли не, ще преживее и тази криза (рецесия, депресия). И странно защо - след всяка криза излиза по-силно, по-мъдро и се пръква по една нова технология - най-показателен е примера след 1971 , когато свъщност започна да се ражда компютърът, а от него и нета))))
Относно гърците (наричани от мен галено маляки) - дойде времето за сметката, казах ви го. И сега ще трябва да я платят - с цялата им византийско-балканска хитрост, лъжа и презрение.
Един не лош урок. Дано да го научим, без да го преживяваме.
цитирай
2. krizata - Уважаеми Алекс,
07.05.2010 18:11
Има дълбока мъдрост в много от разсъжденията Ви, но все пак приемете, че Ви предстои да откриете още доста истини за живота (и най-вече за икономическите механизми, които движат постъпателното развитие на човечеството).

И досега не разбирам какво ляво (или дясно) има в това да искаш и по-необразованите от теб (и в много случаи по-наивни хорица) да живеят достоен живот, защото на мен ми е гадно да гледам около себе си все по-голяма нищета и безнадеждност.

Така няма как да се насладиш истински от живота, знаейки, че утре ще е по-зле от днес, а вдруги ден по-тежко от утрешния.

И жена ми не прави разлика между лекар и доктор...

Компютрите и мобилните технологии са рожба на "рейганомиката" и това не е никак лошо! Въпросът е, а от тук накъде?

Поздрави!
цитирай
3. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
07.05.2010 19:43
никога не съм си и помислял, че зная всичко или че цялата истина ми принадлежи. Това, някак си, е ляв модел за извечната истина, а аз - както вече съм споделил - съм десен.

Не зная как съм създал у вас усещането, че не искам всички хора да живеят добре - напротив, искам - но не искам да сме равни и метафората, че всички ще се прегърнем като братя не ми допада.

Но не съм съгласен, хора, които отказват да плащат данъци или плащат минимални да ползват същите услуги, които ползвам аз. лесен пример - тези с минималните осигуровки и аз в Пирогов. Нека ни оперират едни и същи екипи, с едни и същи упойки, но нека да не съм в стая с 6 лумпена, който се бият дали да гледат Биг Брадър или Листопад. Аз, ако може, в отделна стая. Която съм платил с 12 пъти повече пари, одържани ми като осигуровки и данъци.
Ще отречете ли това ми искане?))))

Това с идеята, че утре ще е по-зле от днес, а другиден по-зле от утре го преподавам. Като лош пример (първото обяснение, че хората нямат пари да купуват и че светът никога няма да излезе от кризата е написано от лош търговец през 1897 година))))))

Напротив - утре ще е по-добре. Светът ще излезе от кризата по-умен, надявам се.
И не просто по-умен, а по-мъдър (правя тази лека разлика). И няма да се повтаря аномалията някой с образоавание 3 а клас , който се подписва с палец да печели повече от лекуващите ме в Пирогов (неграмотните плочкаджии по време на строителния бум, например).

От тук нататък - заложете на нанотехнологиите. Дълга позиция е, но очаквам ръстове като при Майкрософт след създаването му)))).
цитирай
4. krizata - Уважаеми Алекс,
07.05.2010 20:17
Тъй като два пъти давахте за пример "Пирогов", реших, че имате предварителна информация за мен. Ако не е така, мога да Ви кажа, че и аз съм лежал в тази болница за операция на тумор в мозъка.

Така, че напълно ми е ясна системата - аз получих бленуваната от Вас луксозна стая (но това сигурно беше заради едни други плащания, които предварително бях принуден да правя - все пак животът е само един).

Така че, дано не Ви се налага, но със сигурност ще Ви дадат добра стая, още повече - усеща се, че Вие знаете как да решавате житейските проблеми от ежедневието.

Явно аз не бях толкова подготвен, затова през 2003 се доверих изцяло на парите и избрах най-"елитния" частен родилен дом във Варна за раждането на второто си дете (син), което си отиде преждевременно по вина на "доктора", въпреки всички пари, които бяхме платили (а и след това той имаше наглостта да си иска).

Разбира се, на такива нищожества като този елитен предприемач в медицината на трябва да се обръща внимание дори в писанията на нормалните хора, но след като се е отворила думата...

За сравнение: аз съм роден в едно малко село в Родопите, където в селската болница функционираше и родилно отделение.

За всички години на съществуването му, там не бе регистриран нито един смъртен случай на бебе или родилка, нито едно усложнение, или по-сериозен проблем.

И това в условията на "пълно погазване на свещените човешки права за свобода, демокрация и всички останали благини", но с гарантирани права за ЖИВОТ от най-простия до най-гениалния българин.

До тези бурни събития в живота ми и аз имах наглостта да твърдя, че като велик предприемач имам неотменимото право да бъда възприеман по особен начин.

Сигурно някой от някъде реши, че трябва да ме озапти и ето, че преживяното ми даде възможност да погледна по нов начин на света и на непрекъснатия ми стремеж да покорявам недостигнати от другите върхове.

Сега се опитвам да правя само едно - да помагам на хората около себе си да се почувстват човеци и да не правят моите грешки.

Нанотехнологиите са нещо прекрасно, но кой разумен капиталист ще се хвърли да инвестира трилиони долари, за да се опита да осигури печеливша инвестиция от начинанието.

Държавата, дори на загуба, може да пробва да направи такъв пробив, но предприемачът - едва ли - просто защото това няма как да е печеливш проект - липсва платежоспособно търсене по въпроса, а и няма откъде да се създаде!

Поздрави!
цитирай
5. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
07.05.2010 21:11
Освен от блога ви - нямам удовоствие да ви познавам, а и никога не търся информация за блогъри, защото блогът (според мен) е нещо което трябва да бъде леко анонимно.

Съжалявам за случилото се във Варна, има и доктори идиоти (апропо, но във всяка професия има поне 10 % идиоти), което, обаче, не променя моето мненив по въпроса.

Не, не съм лежал в Пирогов (за щастие), синът ми си счупи лошо ръката и остана една нощ. (супер доволен съм от докторите там , свършиха си перфектно работата). Давам общи примери - нищо друго.

А относно нанотехнологите - приятелски съвет е, от там ще дойде поредния бум (по моите скромни предвиждания) и вероятно поредния балон.

Но светът е така устроен - някои (като мен) виждат избухванията, други (като вас) виждат сривовете. А пък той, пустият му свят е поредица от възходи и падения.

Усмихнете се, г-н Хитов, ако си направите труда да хвърлите един поглед на старите ми постинги ще видите, че това, което прокламирам е хората да се усмихват и да се обичат.))))

Далеч по-позитивно е.

п.с. снощи изгледах филма за Кунфуции. много сладък. гледайте го (пиратствам от замунда). и там, към края има един твърде показателен момент - разговор на Кунфуции с Лоа Дзъ. Това е по повод, че се съпреживявам повече като даоист, отколкото като кунфуцианец.
цитирай
6. krizata - Уважаеми Алекс,
07.05.2010 21:55
Днес за нас нанотехнологиите са това, което са били информационните технологии за поколенията от 70-те години на 20-ти век. Всеки нов етап от НТП изисква огромни вложения за развиването му и налагането в бита на хората (потребителите).

Ако програмата за стимулиране на търсенето, стартирала при Рейгън, не беше вкарана в действие, кой щеше да се втурне да си купува комп или малко по-късно мобилна връзка?

Такава беше основната цел на това стимулиране - потребление за сметка на бъдещи периоди.

Сега, когато образно казано, чувалът е изтръскан докрай просто няма сила в света, която да е в състояние да реализира икономически такъв широкомащабен проект.

Кой ще си позволи да си купи нова нано-риза, например, която убива всички бактерии по кожата, но пък струва 2000 евро?

Е да, Вие сте готов да го направите, но по света потенциалните клиенти за този продукт стават (и ще стават) все по-малко.

Аз дори предвиждам едно връщане към технологии от преди десетилетия и то по съвсем обективни причини.

Представете си - МТел се изправя пред все по-големи трудности, заради неплащане на текущите сметки от нарастващ брой абонати. Какво ще направи компанията в този случай - ще започне да изключва една по една ретранслаторните станции в разни губещи региони, оставяйки покритие само в големите градове (и не навсякъде).

Това е връщане с десетилетие, а този процес ще се наблюдава във всички сфери на бизнеса.

Да се обзаложим?

Аз се старая да гледам на процесите като външен, страничен наблюдател. Това са ме учили да правя по-рано споменаваните от мен Велики български икономисти.

Този подход ми дава възможност да се откъсна от детайлите, свързани с едно или друго проявление на отделен елемент и да се съсредоточа върху макровзаимодействията на ниво единна система (и взаимоотношенията на отделните елементи вътре в нея). Действа безотказно!

Помните ли, притчата за слепците, които опипвайки слон е трябвало да определят какво е това, до което се докосват?
Всеки дал различни варианти за изучавания предмет, защото не можели да оценят обекта в неговата цялост. Такова е мисленето на повечето хора (в т.ч. и икономисти) по света.

Но другия начин ти отваря очите за неща, които са били невидими за теб и които заблестяват в пълния си разкош.

Чета денонощно по интересуващата ме проблематика за кризата и "инструментите" за смегчаване на нейните проявления.

И което е страннно, това ми доставя огромно удовлетворение (нещо като хоби).

Затова много рядко намирам време за нещо странично, но ще потърся начин да се потопя в атмосферата на препоръчания от Вас филм.

Лека нощ!
цитирай
7. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
08.05.2010 09:17
не съм безкрайно убеден, че само програмата за стимулиране на търсенето е допринесла за развитието на компютъра и мобилните връзки. Това, което движи човечеството напред е любопитството и неистовото желание да бъдем по-комуникативни, по-оперативни, по-здрави, по-щастливи. (това, естествено на макрониво, всеки го разбира по различен начин)

в графа Любопитно все още цитират Бил Гейтс със следното изказване - не разбирам защо човек би си купил по-голям хард диск от 64 МВ.
Е да де, но развитието го опроверга - за по-малко от 1 година. И великите могат да грешат.))))

Защо ви цитирах Кунфуции и Лао Дзъ - в крайна сметка (Кунфуции е ученик на Лао Дзъ) основната разлика в двете философии може да се определи като - Кунфуции възхвалява и се придържа към миналото, където според него е било по-добре, хората са били по-морални, животът е бил по-справедлив. Лао Дзъ - напротив, вярвал е в настоящето и в бъдещето.)))) (според мен сте отявлен кунфуцианец).

Нима чувалът по времето на голямата депресия не е бил изтръскан докрай? Или след ВСВ не е бил напълно празен? Дали продажбите на Форд не са започнали да се увеличават след кризите? Или пък колите, влаковете и самолетите са престанали да се развиват и сме се върнали към каруцата, парния двигател и двуплощника?

Приемем баса. Не само, че Мтел няма да намали покритието, но очаквам на пазара да влезе и нов играч. Не може да върнете човечеството в пещерите, господин Хитов, няма как.)))

Нанотехнологиите не са само риза за 2 000 евро. (даже и не мисля, че работят в тази посока). Нанотехнологиите - преди всичко - са борба с неизлечимите (засега) болести.

Понеже и аз ежедневно се занимавам с анализи (на макро ниво) и също търся инструменти, които биха помогнали на света (и на България в часност) да излезе от сегашната криза , мога да ви споделя някои от изводите, до които стигнах:
- строга финансова дисциплина
- строги и ясни регламенти на финансовите институции;
- по-малко държава в бизнеса;
- повече работа.

поздрави)))))
цитирай
8. olimpiq - alexalex, разбирам желанието ти за ...
08.05.2010 12:48
alexalex,разбирам желанието ти за диалог с г-н Хитов,той определено е един много интересен събеседник.Виждала съм го често в блога, но не съм се зачитала в постингите му.Сега с удоволствие установявам, че виртуалната ни среща с него ще бъде много интересна и доста поучителна,не мислиш ли...?
цитирай
9. анонимен - ужажаема г-жо olimpiq
08.05.2010 14:54
С г-н Хитов ми е забавно. Очевидно, че имаме непреодолими противоречия, но както той се опитва да ме направи апокалиптик-кунфуцианец, така и аз се опитвам да бъде оптимист-даоист.

Засега и двамата не успяваме, но видно ще продължим опитите. Или докато едния не превъзпита другия или докато не ни писне))))
цитирай
10. olimpiq - Tой не се опитва да те променя ale...
08.05.2010 15:05
Tой не се опитва да те променя alexalex,опитва се да ти обясни нещата от високо,за да ги схванеш...не забравяй, че ти си на гости в блога му, не той в твоя..и понеже надникнах и аз... не останах особедно изненадана от това което открих
цитирай
11. анонимен - ужажаема г-жо olimpiq
08.05.2010 15:25
ако съдиет по един човек чрез блога му...)))) няма какво да коментирам. а дали г-н Хитов ми обяснява нещата... хъм... при това от високо... два пъти хъм...)))
забавна сте, сега ще прочета нещо и от вас, ако ми е интересно - ще коментирам)))
да ми обясните и вие - от високо))))

п.с. погледнах - скучна сте)))))))
цитирай
12. olimpiq - :))))))))))))))))))))))))))), ...
08.05.2010 15:45
:))))))))))))))))))))))))))),забавен сте алекс,скучно ви е станало, защото сте видели себе си в бгога ми--поредния блогер нарцис...хаха за голяма жалост за вас отново герои от гръцката митология,а както разбрах не таите особедни чувства към Гърция
цитирай
13. анонимен - ужажаема г-жо olimpiq
08.05.2010 16:40
ако се върнете по-назад в блога ми ще видите, че поетеси не търпя)))
не поезия, а блог-поети и блог-поетеси (чета Бродски, даже съм го превеждал, не лоши преводи, публикувани не в блогове))))
и че отдавна не ми дреме кой ме чете - имам си 70-тина верни фенове, които ме четат (сложили са ме в избрано), други просто преминават)))
отдавна ми е минало да си чета името във вестници или да си го чувам по телевизиите))))
моля, не прехвърляйте неосъществени мечти към мен))))
цитирай
14. krizata - Уважаеми Алекс (7),
08.05.2010 17:48
Голямото ми момиче ме "открадна" за участие в нейното градинско парти и ето, че дойде късният следобед.

В двора правя детска площадка (с размерите на волейболно игрище). Когато голямата дъщеря ме пита за какво ще служи това, аз й обяснявам, че когато пораснат, вечер децата ми ще приземяват тук аеромобилите си, при прибиране от работа в Антарктида.

Всеки човек вътре в себе си се надява утрешният ден да е по-добър от днешния. Съответно науката и технологиите да ни дават все повече възможности за пълноценно прекарване на живота ни. За съжаление реалностите не винаги са такива, каквито си ги пожелаваме.

Да напомням ли, че достигнатото от римляните ниво на обществено-комунално устройство на градовете им е догонено отново от Англия чак през средата на 19-ти век (централно водоснабдяване, обратна канализация и т.н.)?

Доколкото знам, азиатските народи разглеждат миналото, настоящето и бъдещето като три кръга с различен диаметър, намиращи се един в друг, като в случая не се прави разлика между това кой от кръговете е първия, втория или трети отрязък от времето, а всичко се разглежда в общото взаимодействие.

Нанотехнологиите в медицината са нещо прекрасно, но от другата страна стои застаряващото население, което скоро ще поиска полагащата му се пенсия. Засега никой не дава разумно предложение какво да се прави по въпроса. Да не говорим за вечния въпрос за рентабилността на инвестициите.

Последните Ви предложения ми звучат като неостаряващите препоръки на световните финансови институции, които вече двадесет години ни обясняват как да се самоунищожим за благото на великите братски "цивилизовани" народи.

Разбирам, че предвид смяната на поколенията у нас, на тези гурута ще им е все по-лесно да убеждават масата, защото за две десетилетия успяха да възпитат послушно поколение, което не знае нищо повече от преклонението пред свещената истина идваща от запад и което освен това е приучено да мрази миналото на собствения си народ.

В тази връзка, въпреки, че по време на курса по икономикс си бяхме взаимно симпатични с Кристалина, няма как да приема ролята й при доскорошните й работодатели, но за много хора пачките са преди всичко останало.

Поздрави!
цитирай
15. krizata - Драга olipmiq,
08.05.2010 18:03
Няма да скрия, че ми стана приятно, разбирайки с каква страст защитавате позициите ми, изложени в този блог.

От друга страна искам да Ви уверя, че за мен общуването с Алекс не е тегоба, а по-скоро вътрешно морално задължение към изгубения в пътя си млад българин.

Убеден съм, че скоро нещата ще се преобърнат и той ще стане един от тези, които с любов ще убеждават останалите, че БГ все още е жива и има шанс в бъдещия глобализирал се свят!

Благодаря Ви за подкрепата!
цитирай
16. анонимен - "Разбирам, че предвид смя...
08.05.2010 20:42
"Разбирам, че предвид смяната на поколенията у нас, на тези гурута ще им е все по-лесно да убеждават масата, защото за две десетилетия успяха да възпитат послушно поколение, което не знае нищо повече от преклонението пред свещената истина идваща от запад и което освен това е приучено да мрази миналото на собствения си народ."

Еи, -оптимиста -даоист погледни това клипче -интервю на Алекс Джонс с Боб Чапман обърни внимание какво казва слушателят от Тексас. може нещо да ти светне за финансовата дисциплина на Уолстиит http://www.youtube.com/watch?v=IpIy8-qLKkU&feature=player_embedded#!
цитирай
17. krizata - до 16,
08.05.2010 21:47
Здравейте българино от Чикаго,

Благодарности за поредното Ваше попадение.
Преди малко ми дойде лудата идея, че много бих се радвал, ако станете "кореспондент" на блога ми от САЩ.

Бихте могли да подготвяте на български Вашите материали, аз бих могъл да ги дооформям и да ги пускам като репортаж от мястото на събитието с позоваване на Вас.

Ще е страхотно за българската аудитория, тъй като в момента в нашето интернет-пространство властва вълната на сляпо преклонение към определени идоли, а думата на нещастния емигрант, докоснал се до "бленуваната мечта" почти не се чува.

Чакам мнението Ви по въпроса!

Поздрави от krizata.blog.bg
цитирай
18. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 09:48
започвам с Римската империя (любим пример ми е). Да, достигнали са това ниво на развитие именно , защото са били империя и е имало ред.След тях - тъмните векове. И варварите. Затова да стискаме палци сегашната империя да е жива и здрава))))) Регресът и обратната еволюция са възможни, съгласен съм, но само , когато лумпените правят революция (Руската империя е отличен пример).

относно - мразенето на миналото на собствения си народ - ми не го мразя. Уважавам го, но не мисля, че човек трябва да живее само с минали успехи. Факт е, че героичното минало не може да направи настоящето по-добро само чре упование.))))

като вметка - преди десетина години ме поканиха на работа в една централно европейска държава (не да мия чинии, на сравнително висока мениджърска позиция). На 35-тия ден си хванах самолета за София. Това е моят град и моето място - мръсничко, малко зло напоследък, но моето.

така че по-скоро гледам критично на всички гурута и се опитвам сам да стигна до някакви изводи и да ги прилагам в работата си. (апропо - от началото на 2010 година имам ръст на продажбите около 14 % спрямо същия период на 2009 , около 5 % спрямо 2008, почти с 2 % над 2007). Даже и в криза, с правилна работа и мотивация (не работя сам, управлявам над 500 човека), с добре структурирана бонусна система - всичко може))).

(не издържах да не се похваля)))))
цитирай
19. krizata - Уважаеми Алекс,
09.05.2010 12:00
Радвам се, че в кризисни условия успявате да задържите продажбите си на прилични нива (което означава, че при свиващи се пазари увеличавате пазарния си дял).

Това наистина е знак, че във Ваше лице собствениците на компанията, в която работите са открили един наистина отличен мениджър (в което и аз косвено постоянно се убеждавам).

Само дано бизнесът Ви да не е свързан с продажба на антидепресанти или нещо подобно, защото тогава растежът Ви е по-скоро обективно обусловен, а не плод на разумни мениджърски решения.

Хубаво е, че не сте зарязали близките си в гонитба на бързо богатство и сте останали да крепите разпадащото се българско общество. Дано сега, когато все повече измамени българи започнат да се прибират по родните си места, Вие да сте един от тези, които с разбиране да подхождате към проблемите на тези хора и им помогнете (доколкото можете) с Вашите съвети в първите дни от тяхното връщане в родината.

Фактите са такива, че до преди няколко десетилетия от БГ се учеха такива страни, които днес са пример за нас. В началото на 90-те тогавашният посланик на Южна Корея в София чистосърдечно признава, че дори в криза, българите от края на 80-те, са далеч по-напред по жизнен стандарт спрямо собствения му народ.

Руската империя е само една от колониите на тогавашната Германска империя (и нейна маша за осъществяване на интересите й - особено на Балканите) и нищо повече.

Руснаците са използвани като пушечно месо за осъществяване на едни или други стратегически цели на Средноевропейската държава - това е всеизвестен факт.

Точно реформите в Русия, допуснали навлизането на английски технологии (чрез френски банки), създават предпоставките за тази поредицата от революции и гражданската война, в която прогерманските сили, начело с Ленин се изправят срещу проанглийските.

За допълнително гарантиране на интересите си, англичаните се подсигуряват и чрез Троцки и хората около него, които изиграват своята роля в нужното време. (http://russtv.ru/node/22)

... А историята е много капризна дама, която винаги избира страната на победителите!
цитирай
20. анонимен - jordanl:
09.05.2010 12:49
Алекс, Митко,

Я да изкоментираме развитието на европейската криза.

ЕЦБ изглежда да не иска да изкупи държавен дълг и по този начин задълбочава кризата с Еврото, влошава положението на Гърция и внася несигурност на пазарите.

Не, че изкупуването на дълг с прясно напечатани Евра е супер решение, но бездействието като че ли в момента е още по лошо.

Макар и силно критикувани, американците се закрепиха с тази схема.

От друга страна, в дългосрочен план това е проблем. Когато инфлацията удари лихвите ще трябва да се вдигнат, което бързо ще направи растящия дълг труден за обслужване.

Ако пък ЕЦБ не прави нищо? Какво става с еврото, какво става с другите държави от проблемната група, а почти декапитализираните EU банки който държат гръцки и португалски дълг?
цитирай
21. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 13:34
не, не съм във фармацевтичния бранш, познавам го бегло и не съм правил анализи какво се случва там в момента (твърде много политика и нечестна игра има според мен, но това е друга тема).

Не се върнах заради близките ми (жена ми и детето щяха да са с мен), а защото мисля,че мога да бъда силен на моя територия. На чужда - мога да бъда само добър. В това съм обучил и синът ми)))

Както съм писал в блога -постоянно търся хора за работа, даже и на мениджърски позиции. Да ви кажа - почти съм отчаян. На последната обява за мениджъри имам 5 СиВи-та, които хич, ама хич не стават (викнах хората, поговорихме - претенциите им са 300 % по-големи от възможностите). Като един нормален човек се опитвам да помагам на познати и непознати - с единственото условие : не съм благотворител и не съм фондация. Ако някой иска да работи - добре дошъл, ако иска само да получава - не е за мен)))).

С това ваше преклонение пред 80-те години на миналия век сте ми малко странен, честно. Опитах се да ви обясня, че този измамен растеж тогава е функция на : евтини суровини от СССР, гарантиран пазар за не толкова качествената ни стока в рамките на СИВ, безплатният (хайде, няма да го нарека робски) труд на ученици, студенти и воиници по полетата на републиката...
Само две цифри -средната продължителност на живота през 82-83 година (за мъже и жени в България) е 71.14 години - 2009 - 77.10. Без коментар. (нали тогава медицината беше безплатна, достъпна, лекарствата бяха без пари и т.н) Не ми отговаряйте - никога няма да се съглася, че през 80-те България е била по-добро място за живеене))).

Относно трактовката ви за Русия - склонен съм да приема част от доводите, към други съм скептичен.

И отговор до коментар 20 - решението за Гърция е трудно. Според мен не може лесно да се пренесе американския опит, поне не 1 към 1. Това, което е важно - според мен - е кризата да направи Европа по-мъдра, да наложи строги регулации над финансовия сектор. Другото ще го преживвем. А гърците да си платят тарикатлъка)))
цитирай
22. krizata - до 20,
09.05.2010 13:45
Няма никаква европейска дългова криза извън контекста на глобалната икономическа криза. Проблемите като гръцките са валидни за много страни и частни субекти по целия свят, като раздуването проблемите на комшиите е отличен параван за решаване на въпроси, които трудно биха се решили в друга обстановка. (Да напомням ли, че само за април американската администрация трябваше да префинансира задължения за около 600 млрд., плюс допълнително нарастващите дефицити?)

За Европа е от изключително значение да свали курса на валутата си за стимулиране износа и съответно производството в рамките на съюза.

От друга страна, големият проблем за Стария континент е, че основният пазар за европейските стоки - американският, ще продължи да стагнира още много години и в тази връзка на никого не е ясно как от тук насетне да се финансира тази наднационална организация.

А проблемите с декапитализациите на банките засега се решават чрез изкупуването на токсичните активи от централните банки (ЕЦБ и ФЕД). Докъде ще стигне този процес е неясно, тъй като тези активи са стотици пъти по-големи от всички макропоказатели, с които оперират статистиците (БВП например).

Поздрави!
цитирай
23. анонимен - Днес сте настроени много оптими...
09.05.2010 14:17
Днес сте настроени много оптимистично!

Излиза, че проблем няма. Един вид, ами .... те нещата са си така. Така ще е. Само ще падне малко еврото.... ама тъкмо е положително, ще тръгне износа.

Не ми се виждат толкова розови нещата.

Гърция няма да успее се свие и да ограничи растежа на дълга, нито Португалия, нито USA, нито UK. Спасява ги това, че пазара все още ги кредитира. Вярва им.

Доверие. Там има сериозен спад. Ако един се издъни – край. Никой няма да набира вече лесно дълг. Цената му ще се вдигне и при този обем той много лесно става необслужван. Къде е границата? 8% ОК ли е?

Ако ли пък вземат, че се стреснат. И всички така се дисциплинират, така свият разходи, че успеят да намалят дълга, кой тогава ще потребява? Как ще растем? Как ще плащаме дълга?

Понякога е по добре да действаш, макар и с риск.

Много мислят тези дъртаци на върха е EU. И то мислят как всеки да изкара за себе си изгода.

Липсват лидери в EU. И сега си вижда особено ясно.
цитирай
24. krizata - Уважаеми Алекс,
09.05.2010 14:20
Вие Въобще колко 77-годишни българи познавате?

Не знам от къде получихте толкова оптимистична информация, но от данните на НСИ става очевидно, че данните се манипулират като се говори за "средна продължителност на предстоящия живот на населението". Какво означава това витиевато понятие си знаят само "специалистите от института"!

Дори и в този случай те дават с около 5 години по-ниски данни от Вашите.

Смятам, че Вашите данни са екстраполирани, изхождайки от средната възраст на населението и изчислени по формули, показващи някаква перспектива за следващите десетилетия (по отношение хипотетична бъдеща средна смъртност).

В тази връзка не забравяйте, че младите хора като Вас все по-решително стават малцинство в БГ и тенденцията твърдо се запазва.

В периода, който цитирате условията за живот бяха несравнимо по-добри за средния българин, спрямо това на което той се радва днес. Това е толкова очевиден факт, че дори не си струва да го доказвам специално.

По повод достъпа ни до огромните пазари на СИВ сте абсолютно прав и в това отношение Вие усещате дълбочината на процесите повече от много други!

Но нали аналогичният достъп до американските пазари превърна в световни сили разгромените Германия, Япония, Южна Корея, Китай.

Един от аналозите на цитираните случаи, но в условията на алтернативната система за разделение на труда беше България. И ние трябва да сме щастливи, че съдбата ни даде този уникален шанс на историята. А това, че доброволно се оттеглихме и оставихме разработените от нас пазари е най-голямата геостратегическа грешка на БГ за цялата й история.

Вие така ли постъпвате в бизнеса? Ако отговорът Ви е "ДА", тогава много жалко!
цитирай
25. анонимен - 23
09.05.2010 15:32
като отговор на оптимизма ми - спокойно, нещата (за сега) изглеждат контролирани.
прост (но показателен ) пример е ситуацията в нашата банкова система - за последните 3 месеца (януари-март 2010 г) бедното народонаселение на България е направило НОВИ депозити на стойност над 1 200 000 000 лева.
Щом ние - дето преживяхме 1996 с фалита на банките - продължамаве да вярваме, то всички ще повярват))))
цитирай
26. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 15:45
макар че по статистика имам 5 не зная каква е методиката на изчисление. подозирам, обаче, че не е променяна в последните 30-40 години.

странно, когато цитирате статистиката , че през 80-те сме били на 22-ро място в света по стандарт е ОК, а когато статистиката не ви харесва - просто не я приемате))) хайде сега, или едното , или другото (това в рамките на шегата).

относно т.нар. изгубени пазари на СИВ - за друго не искам да коментирам, но по едно време консултирах износители на кетчуп за Русия и (за кратко, че беше страшно) - износители на цигари.
при преговорите в Москва (говоря приличен руски) , чичкото руснак (от грузински произход) ми го каза в прав текст:
вашият кетчуп е много по лош от Хайц, много по лоша опаковка има и е пълен с какви ли не примеси (абсолютната истина). Или си оправете производството и (забележете) намелете цената или преставам да ви купувам. (зареждаше над 4000 магазина в Москва и подмосковието). Нашият производител не можа да отговори на условието за качество, та се наложи да продаваме в Азърбейджан и - мисля - Таджикистан.
(от тогава употребявам Хейнц за спагетите и пиците в нас).

С цигарите - още по-зле - опитвахме се да продадем БТ и ТУ на цената на Кемъл и онези ни отнесоха. (загубихме пазара).

Даже и пастата за зъби Поморин се налижи да я продадем (като марка), за да я правим на ишлеме със строго контролирани съставки - иначе все я побългаряваме ( в лошия смисъл на думата).

Не казвам, че сега всичките ни стоки са лоши - напротив. И Монбат прави качествени неща, шием на ишлеме Босс, Капаска и Рой Робсън (имам поне 6 костюма шити у нас с отлично качество).

Пазар се печели и се държи с качествена стока, добра (не евтина цена), навременни доставки и добър сервиз. не с лозунги.

по този повод - навремето имаше виетнамско кафе и кубински портокали. и двете неща бяха отвратителни, но при липса на кафе от бразилия или някъде от там и на други цитруси - ядяхме ги. те ли загубиха пазар или ние не искаме нискокачествена стока?
цитирай
27. анонимен - Решаващия фактор за увеличението ...
09.05.2010 15:48
Решаващия фактор за увеличението да депозитите е липсата на други опции за инвестиране.

Бедните и неразумни и преди кризата нямаха депозит и сега нямат.

Богатия в момента по добре да не инвестира и да не прави грешки. Сега нищо не върви, така че - изчакай. Поне не губи.

Разумния естествено е преценил най ниския риск и добрата доходност.
5+% в Евро хич не е зле. Ни наем, ни имот, ни други къде къде по рискови го дават.

Така че, това са релните пари. Те си бяха тук преди кризата, те тогава са изкарани. Сега просто са в банката, а не в друга инвестиция.

Не са забогатели хората от 2008 насам. Това е абсурдно.
цитирай
28. анонимен - 27
09.05.2010 16:07
очевидно не следите често банковия пазар.
в момента доходността по депозитите в евро (към 4 май 2010 г) е около 3 % (за цялата ни банкова система, не ми давайте примери с една или друга банкова промоция, защото това - лихва до 12 % е смешно и никога не е било).
дали има в какво да се инвестира е дълга тема, аз мисля, че сега е момента да се инвестира (нисък пазар), но - подчертавам - това е лично мнение и няма да го развивам с дълги обяснения.
относно това дали е добре да държим всичките налични в банка на депозит - ми не е. стойността на парите във времето се мени (елементарна икономика) и те поевтиняват - най-малко инфлацията ги изяжда.
а че не са забогатели - не са. но не са и обеднели толкова много (поне в България). отидете до кой да е МОЛ и ще видите какво говоря))) не на откриването, обаче, че няма влизане))))
изобщо - михахме по тънката лайсна на кризата - за сега банковата система е здрава (даже и свръхликвидна) и ако БНБ се вземе в ръце и регулира неистовото желание на мениджмънта (българския) да прави каквото си иска и вкара още една две регулации (забрани им да си измислят т. нар Базов лихвен процент) нещата ще станат съвсем прилични))))
цитирай
29. анонимен - 3% дрън дрън. Има 30+ депозитни п...
09.05.2010 16:20
3% дрън дрън. Има 30+ депозитни продукта над 5% за 3 месечен период.

можем да говорим за инвестиции:

имоти? бг коптор 'ново строителство' или 50-60 г панелка? и двете с перфектна инфраструктура. Пврфектна възвращаемост от наем от около 1%. Е ако не те завлекат.

БФБ? с перфектна ликвидност и чудесен потенциал за растеж? Дружества прозрачни. Разпределящи дивидент?

Бизнес? С перфектни стимули и среда, никакви регулации и порой от еврофондове. Перфектен обучен персонал и инфраструктура?

АМи не е нисък пазара. Напротив. Висок е за това което предлага.

А в мола пазаруват онези 5% платежоспособни българи. Ако не мръднат до Милано през март. Останалите са там на топло, да позяпат. За молове - дълга тема.

цитирай
30. krizata - до 23,
09.05.2010 16:24
Никакъв оптимизъм за световната икономика не се вижда и не разбирам от къде Вие вадите тези изводи?

Всичко се държи на психиатрични заклинания за ръст на доверието, но всеки момент това ще се посипе.

Девалвацията на основните валути (спрямо златото е факт) - справка котировките му за последните години!

Поздрави!
цитирай
31. krizata - Уважаеми Алекс (25),
09.05.2010 16:27
Точно нарастването на депозитите е знак за страх у населението да потребява. А в модела, който сме избрали това е важен елемент за стимулиране икономическата активност на бизнеса.

Всички ще излезем на ликвидни позиции, а след това?
цитирай
32. анонимен - Това исках да кажа. Че нещата хич не ...
09.05.2010 16:28
Това исках да кажа. Че нещата хич не са розови.

Доверието е това което е останало, а EU дава смущаващи сигнали и го руши.

Поне живеем в интересни времената.
цитирай
33. анонимен - 29
09.05.2010 16:42
има и световни пазари, но - както споделих - темата е дълга, а след малко ми идват гости, така че нямам време да я развия)))
не очаквайте апокалипсис - засега не се очертава такъв)))

както не веднъж съм казвал - това е ПОРЕДНАТА КРИЗА - нито е първа, нито е последна. През 1931 година да не е било по-лесно?)))

и сега ще оцелеем - с труд, постоянство и с усилия.
цитирай
34. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 16:46
населението спестява, защото апокалиптиците вещаят шок и ужас)))
в сряда, току до БНБ (централата) една жена разпалено обясняваше на друга да си обърне парите в евро, защото знаела от високо място и супер сигурен източник, че лева ще се обезцени на 100 %))))
на моето предложение да ги обърне поне в долари (да мине на късо в долари, защото още поне месец еврото ще се тресе, май надолу) и двете ме изгледаха странно и побягнаха))))
ей това кара хората да спестяват))))

(п.с. по данни на преброителната система в Аутлета за първите два дни са влезнали 108 000 човека. предвид местоположението му - на майната си - едва ли са отишли да пият кафе)))))
цитирай
35. krizata - Уважаеми Алекс (26),
09.05.2010 16:47
Пазари не се задържат, когато рушиш производствените мощности и разпарчетосваш големи предприятия, когато се отказваш от развитие на базата и доброволно закриваш цели сектори. Когато не си правиш елементарни разчети за това кое е изгодно и кое губещо за реализация на съществуващи и нови пазари. Точно това ни беше забранено да правим - предварително да анализираме, да планираме, да търсим мястото си в глобалното село.

Беше ни казано: оставете се течението на свободния пазар да Ви понесе и бъдете сигурни, че няма да се окажете в съседното дере! Дали така се получи?

Може би не знаете, че голяма част от дълговете от 80-те бяха натрупани с цел обновяване на производствената база, друг е въпросът, че всичко това беше продадено за старо желязо след "успешния" приватизационен процес.

Няма как да предложиш конкурентни цени, когато националната ти валута е една от най-стабилните в света. Знам, че ще ми говорите за хиперинфлацията от 96-та. По въпроса съм спорил много и с проф. Гечев, но когато човекът знае само един Бог и това е Кейнс - в комбинация с някои външни фактори, резултатът може да е само този, който бе регистриран тогава.

По отношение методологиите за изчисление в статистиката, нещата се променят така бързо, че свят да ти се завие.

Нали от там тръгна и нашият първоначален спор: Вие твърдяхте едни неща за определени показатели, аз говорех за методики от преди 5-10 години, които показват нещо съвсем различно.

цитирай
36. krizata - до 32,
09.05.2010 16:56
ЕU съвсем съзнателно дава такива сигнали по отношение на валутата си, да не Ви пука от това.

А в дългосрочен план нещата съвсем не са в розово, но нали затова коментираме и пишем толкова много - за да напомним за този факт на възможно повече хора като Вас.
цитирай
37. krizata - Уважаеми Алекс,
09.05.2010 17:01
И през 70-те години на 19 век (Първата Велика депресия) не е било лесно и по-късно в началото на 20 век (Голямата депресия) не е било лесно и през 1931 г. (началото на Втората Велика депресия) не е било лесно, но тогава капиталът е имал възможности да разширява приложението си посредством усвояването на нови пазари.

А днес?

Да сте чули за новооткрита планета, от където да получим нов тласък за растеж? Ако съм пропуснал, информирайте ме спешно!
цитирай
38. анонимен - до 33
09.05.2010 17:03
Умишлено пропуснах злато, петрол и чужди пазари.

Нека все пак спечелените с Бг бизнес пари останат в Бг икономиката?
цитирай
39. krizata - Уважаеми Алекс (34),
09.05.2010 17:05
Бихте ли ме информирали кой в БГ е апокалиптик (надявам се мен не ме считате за такъв, още повече, че двете лелки пред БНБ едва ли четат постингите ми).

Хората спестяват заради това, че виждат масовите съкращения около себе си, масовите банкрути, масовото падане в цените на имотите (на които те са разчитали като инвестиция) и т.н., т.н.

Това е напълно естествено явление и се наблюдава по целия свят, а не е български патент.

Тъй като не знам какво е Аутлет, наскоро жена ми ми обясни, че това е нещо като център за непродадени стоки от минали модни колекции, на намалени цени.

Предвид на задълбочаващата се криза какво по-естествено от това хората да търсят преоценени стоки, още повече, че посещението не означава задължителна покупка?
цитирай
40. анонимен - Alex, стана ми интересно. . . Каз...
09.05.2010 17:22
Alex, стана ми интересно... Казваш, ръководиш 500 човека. В публична компания ли работиш? Този ръст в продажбите...., на вътрешен пазар ли го реализирахте? Или сте износител? А тези 500 ч., колко им е средната заплата след данъци ако не е тайна?
цитирай
41. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 17:44
Отговарям набързо - по отношение на Аутлета (Софийския). Вчера бях (за първи път) и ви казавам, че нещата, който си ги купих от Лондон (по коледните намаления) тук са точно 4 пъти по-скъпи! И поне в Денил и Ливаис дънките си бяха модел 2010))))
Апокалиптици са всички писачи и коментатори, които вещят тотален срив,тотална разруха и страшни неща. Спомням си писанията за очаквана безработица в края на 2009 година от рода на 20-25 % (за щастие не стигна и 11).

А по отношение на излизането от кризата - ще излезем, няма да седим все в нея.))))
цитирай
42. анонимен - 40
09.05.2010 17:46
Работя в публична компания, ръстът е само на българския пазар (специфика на бизнеса).
Средната заплата...хъм... фирмена тайна е, но най-общо е с около 30 % над средната.
цитирай
43. анонимен - Само едно уточнение
09.05.2010 17:47
Относно средната възраст за умиране :) според сайта на CIA :
total population: 73.09 years
country comparison to the world: 114
male: 69.48 years
female: 76.91 years (2009 est.)
цитирай
44. анонимен - 41
09.05.2010 18:00
Ние от кризата ще излезем. Апрппо, дефинирай - 'не сме в криза'.

Само дето твоите служители дето са номер 1 (с ръст на Бг пазар) вземат по 1200лв заплата. Хайде кажи ми как ще осигурят търсене за 5 мола с високи наеми щото са строени да са лукс, все едно са на Орчард Роад.

Няма как да излезе сметката. Не могат твоите служители да си го позволят.

Ти и аз можем, ама пък ние пътуваме и знаем, че сделката може и още да е по-добра.
Денил ще ме прощават да си оставя парите при тях.

Тъй че, 'ще излезем от кризата' е много време и труд.

108к са разгледали. Стоиш на входа и гледаш кои са с торбички покупки. Единици.

И как смело препоръчваш инвестиции в чужбина, а работиш в Бг публична компания и вадиш парите си на Бг пазар.

Не така, не е красиво.

Това за Бг.

За света. Търси се мотора. Търси се балона. Прав е Митко - планета втора нямаме.
Къде ще е новия балон е въпрос за 1милион (опааа, за 1 трилион след 'излизането от кризата', че с тези печатания на пари...)

А дали изобщо ще има балон или ще има смяна на системата - фифти:фифти. Според мен.
цитирай
45. krizata - Уважаеми Алекс (42),
09.05.2010 18:07
Като водещ мениджър знаете, че при високи обороти е лесно достижимо рязкото намаляване на цените (примерът с пазара в Лондон).

Дано вашият свръх оптимизъм не се отрази отрицателно на предприятието Ви, още повече, че както разбрах и аз съм един от акционерите, които са Ви натоварили с управлението му.

Така, че препоръчвам по-консервативна политика и малко повече работа за предприятието, защото имам чувството, че блогът (и безбройните коментари) Ви отнемат доста време!

Безработицата в Испания отдавна е около 20%, същото отдавна важи за САЩ (погледнете справките в постинга "В сянката на официалната статистика").

цитирай
46. анонимен - 45
09.05.2010 18:11
Как се досети? Дай джокер.
цитирай
47. krizata - до 44,
09.05.2010 18:12
Според мен сте твърде песимистично настроен по отношение прогнозата Ви за фифти:фифти.

Вдигнете поне до 99:01 и смело залагайте.

Поздрави!
цитирай
48. анонимен - 47
09.05.2010 18:15
Така е. Нямам усещане(интуитивно) за смяна на системата.

Ще е късмет ако се кача на следвашата вълна. Ще е кратка.
цитирай
49. krizata - до 48,
09.05.2010 18:26
"Така е. Нямам усещане(интуитивно) за смяна на системата."

Това не го разбрах. За мен твърдо - обратното мислене!

цитирай
50. анонимен - 48
09.05.2010 18:32
ще има балон или ще има смяна на системата

'99:01'

99 балон, 1 за смяна. така го прочетох, изненадах се и се замислих.

нямам усещане за смяна на системата. фактите говорят обратно(както казахме не е на добре работата), но интуицията.... ще се размине .... в средносрочен план
цитирай
51. krizata - до 50,
09.05.2010 18:57
Прав сте - пропускът е мой!
Считайте 01:99!

Поздрави!
цитирай
52. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 19:05
както виждате - в блога седя по почивните дни (основно) и се трудя за просперитета на компанията (в работните - по 10 часа минимум).
(не ми стана ясно как разбрахте къде работя, но нейсе))))

относно това дали кризата ще свърши - спорът е безмислен, по -добре да хванем бас. Аз пия Бушмилс (подчертавам, че към уискито имам твърде лош вкус). Дайте да заложим по 1 бутилка и да решим какво ще приемем за край на кризата и да сложим времеви маркер.
Например - до края на 2011 година, ако е това ..... е свършила, ако е това.... не е. Оставям да вас да определите какво да вземем за мярка.

относно коментарите на анонимния ни читател - не препоръчвам инвестиции само в чужбина , казах, че освен в БФБ човек може да се пробва и другаде)))
и още - според неофициални данни - оборотът на Аутлета за първите два дни е около 10 000 000 лева (не е останало само с гледане, да знаете).
а дали ще е балон или нова система - ако дефиницията за балон е някакъв нов бизнес, който ще промени света и като всеки друг бизнес след това бавно (или бързо) ще залезе - залагам на балона. За революция - не ми се вярва, времето на революциите приключи - за щастие))))

когато казах за безработица малко над 10 % визирах само България, моля. Не съм споменавал други държави, така че...

поздрави))))


цитирай
53. анонимен - jordanl
09.05.2010 19:21
Case of Bushmills 10 Year old Single Malt.

И аз съм фен, ако позволите да се включа.
цитирай
54. krizata - Ужажаеми Алекс,
09.05.2010 19:33
Приемам облога и Ви предлагам следните варианти за бас:

1.) БВП на САЩ пада наполовина в рамките на 5-7 години (да се молим статистиците допълнително да не се разшетат, но затова пък има и алтернативни оценки).

2.) Верижни суверенни фалити (могат да бъдат прикрити чрез хиперинфлация) до 1-2 години.

3. Създаване на нови регионални съюзи по света (деглобализиране) с все по-отслабваща роля на САЩ и долара.

4.) Силни проблеми в Китай, Евросъюза, Русия и Япония (ако приемате, че вече са започнали - оттеглям този пункт).

5.) Засилване на протекционизма в света.

6.) Отказ от много от съвременните технологии в световен мащаб.

7.) Изблик на национализъм (до фашизъм) и тук-там лансиране на социалистически идеи.

Тъй като числото 7 е символ на голямо количество от нещо, смятам да спра до тук.

Вие си изберете един от горните пунктове и аз Ви давам 7 каси от любимата Ви напитка, когато решите, че трябва да спрем с констатирането.

На мен ми е достатъчна и домашна ракия, а ако е хубаво вино, тогава сте върхът.

Поздрави!
цитирай
55. анонимен - уважаеми г-н Хитов)))
09.05.2010 20:08
тъй като - според мен - нищо от описаното от вас няма да се случи (или ако нещо се промени то ще е пренебрежимо малко), затова предлагам - опитвам се да ви дам равен шанс - следното (нека заложим само на България и на някакви макро неща като долар и петрол, че е по-честно, не, че е по-лесно предвидимо):
1.ръст на БВП 2011 към 2010
2. прием в ИРМ 2 - до края на 2011
3. Барел петрол - над $ 90 (их, как не смея да кажа $ 100) до края на 2011
4. 1 евро =$ 1.15 - края на 2011
5. нито една висока технология не затваря врати - края на 2011
6.повече консенватори пред либерали (там, където има избори)
7. непроменена данъчна политика (не акцизи) за България - до края на 2011.

както виждате - играя смело))))
ако загубя - 7 каси от ракията на мама (100 % гроздова, без захар) или 84 литра от нейното вино - домашно, без грам консервант)))) (това е от вилата - има 1 декар лозе и 3 асми)

така според мен е честно))))
цитирай
56. krizata - Уважаеми Алекс,
09.05.2010 20:37
Аз държа на своето и не се отказвам от предложението си.

Ако чрез посочените от Вас пункове искате да получите безплатна консултантска помощ, Ви обещавам да Ви я дам възможно най-скоро без да играем подобни игри.

А сега ще трябва да поработя върху новия си постинг, защото заради Вашите неспирни коментари, не намирам време да подготвя седмичния обзор, който много блогъри (надявам се и Вие) очакват!

Лека вечер!
цитирай
57. анонимен - Психопатията- не е заболяване но ...
10.05.2010 18:57
Психопатията- не е заболяване но все пак си е диагноза. Англииско говорящите я наричат персоналити дизордер.

# Histrionic personality disorder: Patients with histrionic personality disorder display excessive emotionality and attention-seeking behavior. They are quite dramatic and often sexually provocative or seductive. Their emotions are labile. In clinical settings, their tendency to vague and impressionistic speech is often highlighted.
# Narcissistic personality disorder: Narcissistic patients are grandiose and require admiration from others. Particular features of the disorder include the following:

* Exaggeration of their own talents or accomplishments
* Sense of entitlement
* Exploitation of others
* Lack of empathy
* Envy of others
* An arrogant, haughty attitude
Абе нещо ми напомня на някого. То не бяха високи мениджерски позиции,то не бяха 500 подчинени, то не беше Конфуции, то не беше Лао Дзъ,то не бяха указания към бизнеса по- мъдри от докладна записка на Баи Тошо, то не бяха външнотърговски анализи,то не беше шопинг у Лондон.
И понеже Кризата е изключително възпитан и толерантен, за да ти го каже в прав текст, да ти го рекнем аз:

ДЕ, СОПРИ СЕ МАЛЦЕ ДЕ!
цитирай
58. krizata - Уважаеми Aleks,
11.05.2010 20:23
Aleks каза:

1.ръст на БВП 2011 към 2010
2. прием в ИРМ 2 - до края на 2011
3. Барел петрол - над $ 90 (их, как не смея да кажа $ 100) до края на 2011
4. 1 евро =$ 1.15 - края на 2011
5. нито една висока технология не затваря врати - края на 2011
6.повече консенватори пред либерали (там, където има избори)
7. непроменена данъчна политика (не акцизи) за България - до края на 2011

Отговор на krizata:

1. Никакъв ръст, а продължаващ спад за САЩ (8-12% годишно до половината от днешните стойности), Европа - 1/3 надолу на БВП.
2. Ние отдавна сме в еврозоната чрез валутния борд. Официалното приемане също ще стане много бързо. Сроковете са само една формалност.
3. По-скоро, вече стартира дефлационният сценарий - петролът до Вашия срок ще е - около 30$ (вижте постинга "Икономическа прогноза за 2010").
4. Може и по-бързо, но дългосрочната тенденция е за отслабване на долара.
5. Естествено, че дотогава не може да има пълно закриване на производства, но постоянното свиване на дела от разходи на домакинствата ще върви непрекъснато, при общо свиване на съвкупното потребление.
6. Какво съдържат за Вас тези понятия?
Аз ще кажа: все повече авторитарни, полицейски режими навсякъде по света.
7. Увеличаване на протекционизма: изводите за Вас.

цитирай
59. анонимен - Гост - продукт на УНСС; Хаотичен коментар на коментарите!
19.05.2010 01:19
От УНСС научих само едно: Безплатен обяд няма!
Интересна дискусия сте заформили...

1. Ръст или спад на БВП - още ли вярвате на статистиката?
2. Да, ние отдавна сме в еврозоната, сроковете са формалност, ама обменният курс не е.
3. И да падне петролът, то цената му пак ще е висока за населението (без доходи, без кредити).
4. Долар-евро - около паритета. Срещу кого ще отслабне доларът - срещу СПТ ли? Смях.
5. Дългосрочно свиване на производството над 50%, както и на световното население. Високите технологии се разработват за военни нужди, за тях има излишък от финансов ресурс.
6. Кой е на власт е без значение - полицейски режим с местни подразделения
7. Има ли смисъл от протекционизъм?

Само на един въпрос не мога да намеря отговор: След като всички държави са задлъжняли до козирката, на кого, аджеба, ги дължат тия пари? Само не ми отговаряйте - на тези, които са си купили държавни дългови инструменти.

Кризата, според мен, има за цел не ние да станем като Европа, а тя като нас - масово обедняване, което вече си е факт. С един ипотечен кредит си с двата крака вътре доживот.

А как ви звучи идеята да затворят борсите по света? Вече можем да прочетем как оттук-оттам ни пробутват тази идейка... Това си е не затягане на финансовия колан, а направо премахване.. Със здраве!!!
цитирай
60. krizata - до 59,
20.05.2010 14:46
Уважавам Вашето мнение, изразено във вид на коментар, но съжалявам, че не давате никаква препратка към блога Ви, където да се запозная по-задълбочено с вижданията Ви!
Поздрави!
цитирай
61. krizata - Видео от деня Х:
31.05.2010 10:42
http://www.youtube.com/watch?v=WrxlVjZJawQ&feature=player_embedded
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3844380
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев