Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2013 17:56 - Залезът на Западния глобален проект
Автор: krizata Категория: Политика   
Прочетен: 10266 Коментари: 20 Гласове:
12

Последна промяна: 01.02.2013 20:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

...Това, което се случва в момента на планетата не е само смяна на икономическите формации, но и на идейните парадигми, върху които стъпва развитието. За да стане ясно за какво става дума, ще започнем с един принципен момент, който се състои в следното:

Стартирайки от Христовото рождение, т.е. отпреди малко повече от 2 хил. години, световното развитие се осъществява в рамките на едни ли други глобални проекти. Глобалният проект е идея, която описва света за човека, дава смисъла и целите на неговото съществуване и на неговото щастие, и се оказва дотолкова богат, че започва да структурира човечеството около себе си.

Разбира се, не всяка идея може да се превърне в глобален проект. Ако погледнем към количеството на реализираните глобални проекти по света, ще се окаже, че те са общо 6-7 на брой. Будизмът е един такъв проект, който стартира във времето преди нашата ера. Малко преди него се появява юдейският проект. Той е бил доста специфичен проект и по тази причина хората не са били готови да го превърнат в свой глобален ценностен модел. Следва християнският глобален проект, след него идва ислямският проект.

По-късно християнският проект се разделя на два потока: от основното учение се отделя това, което днес ние наричаме католически проект. Но, започвайки от християнския проект, всички последващи, до към XVI век са построени на една система от ценности, която условно може да бъде наречена „библейска“.

Тази система от ценности се оказва дотолкова мощна, че побеждава Римската империя. И ключов момент в случая е превземането на Рим, което се описва като своеобразна катастрофа в учебниците по история. Но от гледна точка на всеки християнин това е голямо благо в името на Бога! Да напомним, че готите, които завладяват Рим, са били християни - те се насочват към града като притон на езичеството и разврата, въпреки че в този момент там вече има достатъчно много християни.

И така, след завоюването на Рим и утвърждаването на християнството във Византия, практически цяла Европа става християнска. И тук ние откриваме едно интересно обстоятелство: стопанските системи, които възникват и съществуват в това ново общество за почти едно хилядолетие, принципно се отличават и от римските модели, и от тези, с които сме свикнали днес.

Смисълът на тези нововъзникнали модели на стопанска дейност се състои в съхраняването на социалната стабилност в обществото. И жертва пада това, което днес ние наричаме прогрес. Производството в средновековна Европа се осъществява по цехов способ, при който стриктно са ограничавани обемите на производството, технологиите, количеството на заетите и т.н.

Защо се действа по този начин? Защото задълбочаването на разделението на труда, появата на фабричното производство и даже на манифакурата, води до разрушаване на обществото, до разпадане на неговата социална структура. Класически пример на взаимодействие на средновековно общество с такова, в което има научно-технически прогрес, е Индия от XVIII-XIX  в.

В разглеждания случай вносът на английски стоки, започвайки от машинно произведени платове и завършвайки с всичко останало, предизвиква масов глад, заради разоряването на местните производители – по някои данни десетки милиони човека умират от гладна смърт. С други думи, след като започва разрушаването на устойчивата социална система, която е била свързана с производствените модели, характерни за средните векове, незабавно започва социална катастрофа.

През XVI век именно в Европа, която по това време е най-бедната и най-изостанала част от евроазиатския материк, неочаквано се случва идейна и икономическа революция. С какво е било свързано това разместване на социалните пластове? Нашата версия е следната: през XVI век е пикът на т.н. „малък ледников период“ – климатически температурен минимум. За северната част на Европа става ясно, че физическото оцеляване на голяма част от населението, в рамките на текущия икономически модел, е невъзможно, защото земята не произвеждала необходимите количества продукти.

Необходимо било решаването на две задачи: първата – откъде да бъдат осигурени продоволствия тук и сега, например, при три поредни гладни години, и втората задача – как да се живее оттук насетне? Първата задача е решена чрез разрушаването на католическите манастири, които по това време са единствен източник на свежи финансови средства.   През второто десетилетие на XVI век Мартин Лутър окачва на манастирските порти своите тезиси – Реформацията започва.

Всеки може да прочете книгата на Умберто Еко „В името на розата“. Приблизително една трета от това произведение прави описание на 20-те години на XIV век и разсъждения за тогавашната епоха. Основният проблем, който се разглежда е, дали бедността е абсолютно необходимата предпоставка за функциониране на нормалното християнско общество, т.е. за спазването на всички библейски заповеди. Казано по друг начин не е ли богатството инструмент за разрушаване стабилността на обществото?

И така, през XVI век започва Реформацията, която дава идеологическите основания за разграбването на католическите манастири. Класически пример в това отношение е Великобритания, където до средата на XVI век е имало колосално количество католически манастири. Тях ги разрушава, както е известно, Хенри VIII, известен, покрай другото, с многото си съпруги. Ясно е, защо Хенри VIII се е впускал в подобни авантюри за конфискация на манастирските богатства – просто били нужни средства в борбата срещу глада.

Втората задача се състояла в това, да се увеличи продукцията, която можела да бъде разменяна за храна със страните от Южна Европа,тъй като, както отбелязахме, заради климатическите катаклизми, на север продоволствията били оскъдни и не достигали за изхранване на бедстващите хора.

В този момент се оформя забележителната идея, че трябва временно (по-късно се оказва, че е за постоянно) да се отмени библейската забрана за кредитиране с лихва. Цеховата система на стопанисване постепенно е забравена. Започва това, което днес наричаме научно-технически прогрес. Именно по това време в северна Европа - в началото в Холандия, после в Англия - навлизат юдео-венециански капитали, които стават източник на ускорено кредитиране. Но дори те да не са присъствали, описаният механизъм вече бил стартиран безвъзвратно.

През XVI век се образува новият глобален проект – капиталистическият, чийто смисъл се съдържа в научно-техническия прогрес, задълбочаването разделението на труда и получаването на печалба чрез използване на лихвения процент.

Системата от библейски ценности по своята същност, обаче, е единна и неделима. Отмяната на една от нейните заповеди автоматично води до разрушаване на социалната стабилност. Като следствие ние получаваме не само религиозни войни, но и вътрешни конфликти. Бурните събития от историята на XVI-XVII век са вътрешна схватка в протестантското общество. Достатъчно е да изтъкнем, че протестантските пастори изгарят много повече хора, отколкото католическата инквизиция. И по-голяма част от зверствата, които са описани в художествената литература, се отнасят не до инквизицията, а до действията на протестантските пастори.

В края на XVIII век става окончателно ясно, че общество, в което библейската система от ценности е частично разрушена, не може да бъде устойчиво. Появяват се две нови идеи, два нови глобални проекта, първият от които довежда до логическо завършване на идеята за отказ от една конкретна библейска заповед. А именно да бъдат отменени, въобще, всичките. Това е, което днес ние наричаме Западен глобален проект. Това е съвременното западно либерално общество.

Другият модел връща обратно забраната за лихвения процент. Това е Червеният проект. Но доколкото технологическото общество вече е изградено в рамките на логиката за кредитирането с лихва, през XVIII век вече никой не може да си позволи да се откаже от НТП. Поради тази причина, идеята на Червения проект е следната: да се остави лихвеният процент, да се запази НТП, но да се забрани частното присвояване на доходите от него.

В средата на XIX век тази система от идеи се трансформира в марксизъм и в забрана на частната собственост върху средствата за производство. Ако разгледаме икономическия модел в бившите социалистически страни, от гледна точка на външния наблюдател, ще видим, че това е модела на държавата-корпорация. В крупните корпорации не съществува конкуренция, там стопанството е абсолютно планово – това важи за всички големи западни корпорации, без изключение – в тях няма вътрешна частна собственост.

В това отношение в социалистическите страни съществува много разумна система, защото западната корпорация е принудена да живее по капиталистически закони, от гледна точка формирането себестойността на продукцията и съответно – по отношение на системата на паричното обръщение. Социалистическите страни, съответно, могат да си позволят да конструират независима система от гледна точка на горните критерии.

С течение на времето, всеки от тези два проекта изгражда своя проектна система. При това и двата формират, в качеството си на глобален проект, свои системи от проектни термини, проектни езици, проектни принципи и проектни ценности. Реалният сблъсък между тях е през XX век.

Да дадем за пример разбирането на понятието за „свобода” в единия и в другия случай! В западния проектен смисъл „свобода” означава правото на всеки индивидуум самостоятелно да си избира ценностната база. Тоест, обществото не може да критикува отделната личност за това, че тя протестира, например, срещу забраната на педофилията, забраната на убийствата и т.н.

Ако се обърнем към САЩ, всичко това ще се види съвършено ясно: в тази страна няма морална забрана за убийството като такова. Това е така, защото моралът е свойство на определена фиксирана ценностна база. Когато има свобода, тогава място за морал не може да има, има място единствено за Закона.

Ако Законът забранява на един американец да убива друг американец, то това не трябва да се прави, след като има опасност някой да стане свидетел на събитието. Но пък убийствата на индианци през XIX век, на иракчани или афганистанци не е проблем, тъй като законът не го забранява при определени обстоятелства. И съответно, убийствата са се извършвали и се извършват без никакви морални предръзсъдъци.

В Червения проект думата „свобода” означава отсъствие на експлоатация на човек от човека. Тоест, в рамките на тази ценностна база, човекът притежава свободна воля, но със задължителното спазване на ценностните принципи за морал и справедливост. Разбира се, никой и никога не може да постигне това, в явен вид и на 100%, но все пак, моралът е осъзнаването от всеки човек, че има неща, които не бива да се вършат.

Ние чудесно разбираме, че има всякакви житейски ситуации. Всички осъзнават, че не е възможно напълно да бъде забранено прелюбодеянието, например, но в обществото като цяло то не се одобрява. В западното общество не може да има подобен род обществени забрани, тъй като те противоречат на принципите за индивидуалната свобода.

Историята за противостоянието между двата проекта е добре известна. През 70-те години на XX век Червеният проект почти взема превес, който, обаче не е доразвит и доведен докрай. В резултат на това, впоследствие победа постига Западният глобален проект.

През 2012 г. се случи едно знаменателно събитие, което демонстрира, че цялото човечество се оказа в ситуация на идеологически вакуум, за първи път от 2000 години. Западният проект фактически обяви за своето доброволно оттегляне от сцената. Ключовата точка, от която започна това движение, беше арестуването на Доминик Строс-Кан през лятото на 2011 г.

Причина за задържането на тогавашния шеф на МВФ беше тази, че световният финансов елит, т.е. елитът на Западния глобален проект, в чиито рамки съществуваше целият свят, прие решение да повтори в планетарен мащаб „фокусът”, който е осъществен в началото на
XX век в Америка. След кризата от 1907-1908 г. и последващата депресия до 1914 г., която тогава е наричана Велика, в страната е прието да бъде създаден специален контролиращ финансов институт – Федералния резерв на САЩ.

В наши дни беше взето решение за създаване на аналог на ФЕД - надстройка над централните банки - т.н. „Централна банка на централните банки”. Беше обсъдено, че институцията ще функционира на базата на МВФ, затова и името на Строс-Кан беше изведено на преден план. Вече се разискваха конкретни технически детайли, избираше се име за новата валута и т.н. В този момент американската администрация организира „активно мероприятие” срещу Строс-Кан и темата за „Централна банка на централните банки” рязко беше закрита. Всички документи по въпроса изчезнаха от публичното пространство практически моментално.

В този момент стана категорично ясно, че съхраняването на тази икономическа база, върху която се базираше Западният глобален проект, е невъзможно по принцип. В средата на 2012-та година елитът на Западния глобален проект се разпадна на няколко съставни части. Най-голямата негова част прие решение за изпълнение, грубо казано, на „втори опит”.

Идеята беше следната: след като не се получи с изграждането на Световно правителство - Централната банка на централните банки беше основата за изграждане на Световно правителство, несъществуващо понастоящем, но което западните елити силно искаха да конструират - тогава е необходимо да се формират отново няколко независими валутни зони. Да се предизвика конкуренция между тях и по-нататък да се повтори пътя на човечеството, връщайки се от изходната точка на 30-те години от XX век, с надеждата този път нещата да се случат по-успешно.

Още една група, която произлиза от американския истъблишмънт и която разбира, че САЩ също ще трябва да бъдат спасявани, реши, че е необходимо емисионният механизъм на ФЕД да бъде насочен към поддържане на реалния сектор от икономиката. Това, условно казано, е групата, която на наскоро приключилите избори подкрепяше републиканския кандидат за президент. Въпреки, че и тук нещата са по-сложни.

Третата група е тази на международните банкери около ФЕД, която силно се надява да бъде съхранена мрежата от глобални транснационални банки. По тази причина те категорично имат нужда напълно да контролират Федералния резерв на САЩ. Трябва да се разбира, че до неотдавна всеки чиновник на американската централна банка знаеше, че главни са именно тези лица, които едновременно са и акционери на ФЕД, контролиращи 7 от 12-те места в Съвета на директорите. Подобно беше положението и в Комитета по откритите пазари, затова думата на топ-банкерите беше определяща за клерковете под тях. Тази група, обаче, винаги е имала само частичен контрол над вашингтонската администрация - да си припомним присъствието на представителите на Годман Сакс във висшите етажи на властта.

Сега неочаквано стана ясно, че ако чиновникът продължи по навик да се съобразява с традиционната субординация, то може и да се стигне до неочаквани ситуации, както се случи със Строс-Кан. В резултат на тези процеси, от края на 2011 г. президентската администрация получи пълен контрол върху емисионния център в държавата. И по тази причина, понастоящем, хазяинът на Белия дом е този, който решава най-съдбоносните въпроси на паричната политика, включително и за скоростта на печатната преса. На президентските избори републиканците загубиха – реалният сектор премина в отбранителна позоция.

По този начин, сред задокеанските елити останаха две групи със сериозни позиции: първата, която се стреми към съхранение на американската финансова система и чрез нея извеждане на икономиката от кризата – т.е., не чрез реалния сектор, а чрез финансовия. И втората група: това са остатъците от международното банкерство, които искат да запазят трансграничната финансова мрежа, заедно с единната система за разделение на труда.

В обкръжението на Обама доскоро присъстваха представители и на двете групировки, но през декември, когато беше обявен новият състав на администрацията, стана ясно, че международните банкери са загубили изцяло във вътрешноелитните конфликти. Обама принципно промени и подходите към външната си политика, и вижданията си по отношение на вътрешната икономическа политика, което съвсем скоро ще стане очевидно и на практика.

Всъщност, тези изменения бяха на повърхността още от началото на 2012 г. – в момента цялата парична емисия е ориентирана към поддържане на вътрешното американско търсене. Международните банкери вече не са необходими. За тази група започват сериозните проблеми, въпреки че те все още контролират МВФ и Световната банка.

Очевидно е, обаче, че след като реалната смяна във върховете на администрацията стане факт и новите министри поемат пълния контрол над ведомствата си - най-вече новият секретар на Хазната, който не е нито от Голдман Сакс, нито от Джей Пи Морган - то и съответните международни организации, които са фактически филиали на финансовото министерство, ще минат под пълно негово подчинение.

В тази ситуация, на повърхността изплува фактът, че световният финансов елит, елитът на Западния глобален проект, който след 1991 г. пое отговорност за съдбата на света, се оттегли от функциите си. Той повече не съществува като единен организъм. И човечеството, с всички свои тревоги и идеи, увисна във въздуха.

Какво е бъдещето пред нас? Какво ни очаква? Ние се оказваме в ситуация на идеологически вакуум. Всички големи икономики започват да търсят пътища за самостоятелно излизане от кризата. Повече не съществува център за приемане на правила и за координиране на решения. Елитът на Западния глобален проект се оттегли от позицията си на генератор на правила за поведение. Ясно е защо! Преди съществуваше неявен договор, който много напомняше разсъжденията на ранните християни по повод на Римската империя – да, тя е зло, но е минималното зло, защото досега е осигурявала някакъв обществен ред.

Сега е по същия начин: международните банкери могат да бъдат хулени - има за какво да бъдат критикувани – но досега те осигуряваха икономическите ръстове в мащабите на цялата планета. Друг е въпросът, че в рамките на този процес  те си присвояваха лъвския дял от печалбите образуващи се в резултат на тези постъпателни движения, но все пак, те реално осигуряваха механизмите за генерирането им.

Актуалната ситуация, обаче, е коренно различна: устойчиви ръстове вече не са възможни, а финансовият сектор продължава да прибира по-голяма част от всички доходи, каквито икономиката все още създава. Разбираемо е, че му се задават въпроси. И смяната в американската администрация в голяма степен е предизвикана от тези причини.

Но ако тях ги няма, тогава кой? И ето, че днес всички ние се оказваме в ситуация на идеологически вакуум. Няма нито общопризнат действащ глобален проект, нито група, която в рамките на идеологията за алтернативен проект да се опитва да предлага някакви нови общи правила, които да са подходящи за по-нататъшно нормално съществуване на съвкупното човечество.

Това, в определен смисъл, е катастрофа за съвременната цивилизация, но в същото време е съвършено уникална възможност. Защото този, който в дадените обстоятелства предложи нови правила, може да се окаже начело дори от крайно слаба, на пръв поглед, първоначална позиция.

В същото време нас ни очаква все по-задълбочаваща се икономическа криза, която плавно се развива в последните четири години. В рамките на нейното протичане се очаква нейното скорошно рязко ескалиране, във връзка с невъзможността за по-нататъшно монетарно стимулиране на най-големите световни икономики, без сериозни съпътстващи негативни ефекти и сътресения.

Възниква въпросът: какви варианти могат да бъдат предложени пред човечеството? Според водещи експерти, днес отсътва алтернатива на Червения проект, от гледна точка на икономиката. И причината е съвсем тривиална. В момента не се вижда друг механизъм, съхраняващ човечеството, в неговата цялост, освен Научно-техническия прогрес.

Ако сега направим опит да се откажем от технологическата цивилизация, преминавайки върху релсите на ислямския стопански модел, например, то ние автоматично получаваме рязко снижение на количеството население на Земята. По груби оценки – съкращение от 7 млрд. до около 1,5 млрд.

Оттук следва изводът, че поддържането на днешното население без технологическо общество е невъзможно. С други думи, нас ни очаква или тотална цивилизационна катастрофа, или сме длъжни да съхраним технологическото общество. От гледна точка на стопанския механизъм, обаче, такова общество може да бъде съхранено или чрез Западния проект, но той умира пред очите ни, или чрез Червения проект.

Тук има едно важно обстоятелство: в Червения проект силно е отслабен мистическият компонент. Символът на вярата -„Учението на Маркс е всесилно, защото е вярно!”- е наличен, а мистическият компонент, неговото обосноване, отсъства. А обосноването липсва, защото опитът за представянето му като наука, не се явява доказателство за по-голяма част от населението. Бяхме свидетели на явлението през втората половина на XX век, когато в страните на социализма се изучаваше политикономия, но в очите на мнозинството, тя не беше убедителното средство за изграждане на вяра в истинността на идеологията.

И както се установи емпирически, вярата в Бога – и християнския, и ислямския – се оказа къде по-устойчива, отколкото вярата в марксисткото научно обосноваване на Червения проект. По тази причина, в едни региони на света трябва да се съчетават стопанските модели на Червения проект с религията на исляма, в други с християнството, в трети - с будизма. По чисто икономически причини, днес не се вижда друг модел за бъдещо постъпателно движение на съвкупното човечество.

В посткризисната ситуация ще ни е необходимо да трансформираме изцяло модела, в чиято основа лежи капиталистическият научно-технически прогрес, просто защото в него липсват необходимите механизми и ресурси за последващо икономическо развитие. В границите на днешното общество, обаче, е невъзможно да се постигне това. Но пък, в рамките на Червения проект трансформацията е осъществима.

Може би, в следващия системен модел вместо акцент върху Научно-техническия прогрес ще имаме движение по отношение на Социалния прогрес, т.е. ще се променя и усъвършенства приоритетно системата от социални отношения.

Естествено, че тези промени могат да се случат само след приключване на икономическите спадове, предизвикани от кризата, които ще доведат до катастрофални явления и пълно разрушаване на социално-политическите конструкции както в Европа, така и в САЩ, и Япония. Ситуацията в Китай също е сложна. Без всякакво съмнение, обаче, там е възможно запазването на днешния социално-политически модел, но при пълно разрушаване на тази част от икономиката, която е ориентирана към Запада. Тоест, в страната, така или иначе, ще има регрес в стопанството и връщане в петдесетте години – но 50-те години не на китайската, а на световната икономика.

Получава се следната конструкция: в момента съществуват няколко световни региона, в които преходът към нов модел е възможен без тотална социално-политическа криза. Това са Китай, Русия, както и няколко страни с голям на брой, но бедно население, което може да се използва в качеството на движещ механизъм за изграждане на регионални икономически системи.

В тази втора категория влизат Бразилия, Индия, може би Индонезия и други държави с подобни изходни параметри. Струва си да се отбележи, обаче, че нито една от тази втора група страни досега не е раждала глобален проект.За Латинска Америка като цяло, единственото, което може би е възможно да се направи, е изграждането на Червен проект, съчетан с традиционния за региона католицизъм.

Русия също е интересен случай, тъй като там християнството и ислямът съжителстват от векове, което дава възможност за построяване на еталонни модели, осигуряващи стабилност, както за православния свят, така и за мюсюлманския, който днес също се намира в много тежка идентификационна криза.

Във всеки случай едно нещо е очевидно: силите, които държаха и Китай, и Европа, и Русия, и САЩ в рамките на идеологията на Западния проект, се оттеглят от арената, къде доброволно, къде недотам. И тук може да се окаже, че този, който първи, в условията на криза, предложи някакъв нов модел, нов глобален проект, би спечелил даже в този случай, в който от чисто икономическа гледна точка, витае усещане, че това не е възможно.




Гласувай:
12



1. olivie - Сега е момента
01.02.2013 18:53
Сега е момента на истината и прошката. 1-во БАН да реабилитират историята ни, а после ще видим как истината и прошката обединяват света. Поздрави за поста!
цитирай
2. krizata - Сега е момента на истината и прош...
01.02.2013 19:48
olivie написа:
Сега е момента на истината и прошката. 1-во БАН да реабилитират историята ни, а после ще видим как истината и прошката обединяват света. Поздрави за поста!


Като че ли БАН, в лицето на неговия председател, започна да действа на принципа: "Преклонена главица ятаган не я сече" точно, когато с един саблен удар можем да се разправим със змея! В тази връзка, едва ли са им останали интелектуални сили, за да се занимават с такива "подробности" като смяната на идеологическите парадигми! А ние, какво друго да правим, освен да разчитаме на самите себе си? И на нашия безкористен труд за благото на милото ни Отечество!
Приятелски поздрави!
цитирай
3. milady - Pozdravi !!
01.02.2013 21:52
Straxotno napisano ,blagodarya :) Nujen e "restart" !!
цитирай
4. krizata - Straxotno napisano, blagodarya :) ...
01.02.2013 22:42
milady написа:
Straxotno napisano ,blagodarya :) Nujen e "restart" !!


Предполагам Ви е ясно, че у нас и левите, и десните либерали си "изпяха песента"! А на хоризонта не се виждат дори наченки на принципно различни граждански инициативи! И какво правим?
цитирай
5. olivie - Сега е момента
02.02.2013 07:23
То си идва наготово, само яхваме вълнАта. Бойко вече поръча исторически преглед на БАН по повод Македония. Името й е най - малкия проблем за Гърция и Сърбия. Важно е да убедим елита, че като нямат идеи, е по - добре да не пречат /другите фракции, де/. Аз съм убеден,че горните морални категории могат да обединят човеците. Прошката е постижима категория, за разлика от всемирната любов.
цитирай
6. krizata - То си идва наготово, само яхваме ...
02.02.2013 08:15
olivie написа:
То си идва наготово, само яхваме вълнАта. Бойко вече поръча исторически преглед на БАН по повод Македония. Името й е най - малкия проблем за Гърция и Сърбия. Важно е да убедим елита, че като нямат идеи, е по - добре да не пречат /другите фракции, де/. Аз съм убеден,че горните морални категории могат да обединят човеците. Прошката е постижима категория, за разлика от всемирната любов.


Голям идеалист сте: Да сте виждали вълкът сам да се отказва от вкусната мръвка между зъбите си???
цитирай
7. olivie - ОК
02.02.2013 09:23
Тогава и Бойко излиза, че е идеалист? Просто между шамарите няма друг път, освен да се правиш на абдал. После истината сама ще заговори. И това също не е идеализъм а вече се случва. И сега се дават много пари за археология, но някак си хаотично на пръв поглед, за да не противоречи на официалната теория, или дори опити да се създаде нова лъжовна такава - за Еврия например. Не може да раздуеш Провадия 1000 пъти и да си прав. Я аз да им покажа къде да копаят! М/у целият стар римски път Поморие-Кабиле и минаващият по - на север Сливен-Бургас има над 250 тракийски могили /народът, който трябва да бъде забравен? защо?/ Ами малкият "Атон" /Малката Света гора/ с руини на 22 манастира над с. Сотиря замаскирани с бивши военни поделения? Община Сливен защо не прави туристически маршрути и защити пари по програми? И още и още...
цитирай
8. krizata - Тогава и Бойко излиза, че е идеал...
02.02.2013 10:40
olivie написа:
Тогава и Бойко излиза, че е идеалист? Просто между шамарите няма друг път, освен да се правиш на абдал. После истината сама ще заговори. И това също не е идеализъм а вече се случва. И сега се дават много пари за археология, но някак си хаотично на пръв поглед, за да не противоречи на официалната теория, или дори опити да се създаде нова лъжовна такава - за Еврия например. Не може да раздуеш Провадия 1000 пъти и да си прав. Я аз да им покажа къде да копаят! М/у целият стар римски път Поморие-Кабиле и минаващият по - на север Сливен-Бургас има над 250 тракийски могили /народът, който трябва да бъде забравен? защо?/ Ами малкият "Атон" /Малката Света гора/ с руини на 22 манастира над с. Сотиря замаскирани с бивши военни поделения? Община Сливен защо не прави туристически маршрути и защити пари по програми? И още и още...


Не виждам защо трябва да се крие. От няколко години знае, че няма кой с пръст да го докосне отгоре! И тези португалски ф-16 за какво са му, когато по-на изток има къде по-модерни?
цитирай
9. olivie - ОК
02.02.2013 15:37
Той наистине е интуитивен политик спореде мене. Прилича на вица за Т. Живков - дето се криел преди 9-и, ама никой не го търсел. Наречете го селски тарикатлък, ако искате, но не е лишен от смисъл. Пък самолетите пак са връх над вода от договорки по махленски дай ми на ти. Не можем да искаме чудеса от хората на тези години /те вече са формирани като личности в други условия/ Важно е да са полезни за България. И по - добре португалски ф-16, отколкото Белене. Дори и отстъпката му за Козлодуй /7-и блок/не ми харесва, ама явно не може да прежали парите, платени за построения вече реактор. Искането му БАН да се произнесе по историческата истина за отношенията ни и името Македония, обаче е факт. Страничният наблюдател може би би го отчел като научно водене на политика? Такова водене на политика у нас е "да угодиш на всички по - големи от тебе" като създаваш постоянно интриги около този процес, за да можеш да бозаеш от всички страни. Естествено като прокарвеш магистрали, каквото изровиш първо ще опиташ да го сложиш на масата като залог и ако не стане, ще го превърнеш в туристическа забележителност. И не съм съгласен, че не му пука от нищо, тъй като много добре знае,че публичните протести, с малко външна инжекция и 5-а колона могат да прерастнат в "революция", или гражданска война. За съжаление /а то и няма как на тоя етап според Вашия анализ на световната икономика и НСР, с който съм абсолютно съгласен/ ББ няма визия и стратегия за бъдещето и за това обикаля Брюксел, Израел, Турция, Гърция, Китай, САЩ /повикаха го/ като гладно, просещо дете. Дето може, чопва нещо от масата, дето не стане, здраве да е. И ако все пак улучва верни ходове, то е защото вярва в нашите Севрюкова , Ванга, както другите вярват в Библията и гласят живота според пророчества и откровения. Това е което възприемаме като "криене". Като го питаха преди за идеала му, отговори "цар Давид", нали? Това определя и защо протестите и гражданските сдружения имат такава влест над него. Все пак ИМА харизма. Поздрави!
цитирай
10. krizata - Ако освен харизма, имаше и поне м...
02.02.2013 15:55
Ако освен харизма, имаше и поне малко интуиция за икономика, цена нямаше да има! Да не забравяме, че той съвсем целенасочено отхвърли направени му предупреждения и препоръки, като по това време дори му бях съпартиец, със сериозни позиции в организацията (е, вероятността да не са го информирали също е голяма, но и това е лична грешка при избора на правилното обкръжение) Сега може да си скубе косите, но какво от това?
цитирай
11. olivie - ОК
02.02.2013 16:04
Според Севрюкова и Ванга продължението на света, с нас начело е повече духовно "ще станем като Швейцария, но няма да сме богати" "всички ще ни завиждат" и т.н. Това обаче няма нищо общо с икономиката като механизъм. Пък и тогава Вашият анализ не би бил верен, нали? Ако имате нещо общо с Христо Хитов от Сливен, може да сме далечни роднини. Поздрави!
цитирай
12. krizata - Според Севрюкова и Ванга продъл...
02.02.2013 16:31
olivie написа:
Според Севрюкова и Ванга продължението на света, с нас начело е повече духовно "ще станем като Швейцария, но няма да сме богати" "всички ще ни завиждат" и т.н. Това обаче няма нищо общо с икономиката като механизъм. Пък и тогава Вашият анализ не би бил верен, нали? Ако имате нещо общо с Христо Хитов от Сливен, може да сме далечни роднини. Поздрави!


Без реално производство всякакви врачки са излишни!
цитирай
13. olivie - Така започвате:
02.02.2013 17:17
"...Това, което се случва в момента на планетата не е само смяна на икономическите формации, но и на идейните парадигми, върху които стъпва развитието. За да стане ясно за какво става дума, ще започнем с един принципен момент, който се състои в следното:

Стартирайки от Христовото рождение, т.е. отпреди малко повече от 2 хил. години, световното развитие се осъществява в рамките на едни ли други глобални проекти. Глобалният проект е идея, която описва света за човека, дава смисъла и целите на неговото съществуване и на неговото щастие, и се оказва дотолкова богат, че започва да структурира човечеството около себе си."
цитирай
14. krizata - ". . . Това, което се случва в ...
02.02.2013 17:47
olivie написа:
"...Това, което се случва в момента на планетата не е само смяна на икономическите формации, но и на идейните парадигми, върху които стъпва развитието. За да стане ясно за какво става дума, ще започнем с един принципен момент, който се състои в следното:

Стартирайки от Христовото рождение, т.е. отпреди малко повече от 2 хил. години, световното развитие се осъществява в рамките на едни ли други глобални проекти. Глобалният проект е идея, която описва света за човека, дава смисъла и целите на неговото съществуване и на неговото щастие, и се оказва дотолкова богат, че започва да структурира човечеството около себе си."


Нали темата беше за съдбата и Възкръсването на България? В този контекст говорех и за реалното производство! Поздрави!
цитирай
15. krizata - Нещо интересно от Олег Григорие...
02.02.2013 17:48
Нещо интересно от Олег Григориев:
http://neoconomica.ru/article.php?id=85
цитирай
16. meibo - Основните причини за кризата в, ...
02.02.2013 21:12
Основните причини за кризата в ,която е изпаднал светът са проблеми и неефективност в системите за управление.Светът се нуждае от държава със сериозни проблеми ,която да успее да ги реши. България е изключително подходяща но какво да направим .Отговора е да вземем най-доброто от света и да го направим още по-добро.Съществуват две държави , които се открояват от всички останали Швейцария и Китай.Швейцарската система на управление използва в максимална степен интелекта на нацията.Гарантира липса на корупция и ефективност. Китайската икономическа политика ни показва какво е нужно за изграждането на ефективна икономика
цитирай
17. krizata - Основните причини за кризата в, ...
02.02.2013 22:04
meibo написа:
Основните причини за кризата в ,която е изпаднал светът са проблеми и неефективност в системите за управление.Светът се нуждае от държава със сериозни проблеми ,която да успее да ги реши. България е изключително подходяща но какво да направим .Отговора е да вземем най-доброто от света и да го направим още по-добро.Съществуват две държави , които се открояват от всички останали Швейцария и Китай.Швейцарската система на управление използва в максимална степен интелекта на нацията.Гарантира липса на корупция и ефективност. Китайската икономическа политика ни показва какво е нужно за изграждането на ефективна икономика


Де да беше така лесно! Днес Швейцария е световния трезор, а Китай - световната работилница! Как ние можем да станем едното или другото при наличните изходни предпоставки?
цитирай
18. olivie - от Олег Григориев
03.02.2013 08:25
Явно и руснаците не виждат изход. Нали и те са атеисти... Христовият проект и юдаизмът опряха до описания в Библията Апокалипсис, времената на Звяра и второто пришествие, пък в Корана го няма... Въх, ко ша праим сига? Ами връщаме се там, откъдето взехме да лъжем - до Херметизма/орфизма и почваме да градим всичко отново. В кръга на шегата, дето Бойко каза студентите да станат овчари. Поздрави!
цитирай
19. meibo - Въпросът не е за парите на швейца...
03.02.2013 11:17
Въпросът не е за парите на швейцарците или фабриките на китайците.Въпросът е за пътят ,които двете страни са извървели, за да стигнат до тук.Китайците казват ,че и най-дългия път започва с първата крачка.Въпрос е по кои път трябва да тръгнем днес.
цитирай
20. olivie - к.19
03.02.2013 15:32
Значи въпрос на приоритети и цел. Още веднаж казвам: Дори това да се припокрива с глобализма, няма как да стане, ако не знаем ИСТИНСКАТА СИ ИСТОРИЯ и да ПРОСТИМ. До тогава да го духат по ред на номерата - "Ще дойде баба за огънче..."
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3825612
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев