Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2013 13:11 - Защо протестира българинът?
Автор: krizata Категория: Политика   
Прочетен: 9586 Коментари: 14 Гласове:
11

Последна промяна: 19.06.2013 13:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За много хора е неочаквано, че само няколко дни след встъпването си в длъжност, правителството беше приканено да си ходи от масовите протести на недоволните българи.

Безспорно е, че в известна степен искрата на недоволството е подклаждана от „недобросъвестни” партийни централи, но е факт и другото – в последните години материалното положение на все по-широки групи от населението непрекъснато се влошава или казано по друг начин, средната класа се топи пред очите ни без никакви изгледи за обръщане на страшната тенденция.

Именно по тази причина вече всяка погрешна стъпка на политическите ни представители се посреща на нож от все по-притиснатия от кризата среден българин, който категорично не желае да се примири с процеса на непрекъснато свиващия му се личен бюджет.

Това е и причината далаверите на властта да стават толкова болезнено чувствителни за страничния наблюдател, който само допреди 3-4 години подминаваше с лека ръка поредното прегрешение на своите избраници – какво като крадат, мислеше си обикновеният човек, нали поне на мен не ми пречат да работя и храня семейството си.

Днес, обаче, ситуацията е коренно различна. Вече шеста година глобалната икономическа криза шества по света и покосява все повече държави и бизнеси. Когато в началото на тези кризисни явления предупреждавахме най-видните представители на тогавашното управление за подобни перспективи за близкото бъдеще, бяхме изхвърляни от кабинетите им като невменяеми, защото тогава (а и сега) официозната икономическа наука твърдеше, че всъщност криза нямало, а само отделни лузъри не можели да се впишат в общата стопанска картина.

Да, обаче, тези, наричани от тях „лузъри”, станаха преобладаваща част от днешното българско общество и ако не се вземат кардинални мерки за овладяване на ситуацията, само след година-две вече никой няма да е в състояние да помогне на овластените ни политици, за които единствената алтернатива ще бъде да се скрият в някое от задграничните си имения, предвидливо подготвени за подобни случаи.

А ако говорим за конкретни мерки за овладяване на ситуацията, те могат да бъдат обобщени само в едно изречение: възстановяване на трудовата перспектива за преобладаващата част от българите, чрез връщане на изгубени, в последните две десетилетия, пазари.

Без лично благосъстояние за всеки член на обществото, каквито и приказки за реформи и други подобни глупости да се изговарят, те не струват и пукнат грош - народът се умори да слуша мантрите на разни банкрутирали идеологии, упорито налагани от стотиците НПО-та, внедрени на българска почва, за да държат в неведение масите за истинските причини за техните увеличаващи се проблеми.

Днес същите тези чужди агенти упорито се опитват да отвлекат вниманието на народа към дребнотемие от рода на това какъв да бъдел изборният закон и как да се гласувало – пропорционално или мажоритарно, дали да има Велико народно събрание или някакво друго и т.н., и т.н.

Пак повтарям – единственото спасение за малката ни България е хората отново да видят стабилна трудова перспектива пред себе си. Някои провокатори твърдят, че българинът не искал и не можел да работи – най-нагла лъжа. Когато обикновеният човек усети стабилност и перспектива за семейството си, той е в състояние да извърши чудеса, което той нееднократно е доказвал в близката ни и по-далечна история.

Единствена предпоствка за реализиране на всички тези общобългарски мечти е да се даде възможност на професионалистите, вкл. в управлението на националната икономика, да си вършат работата, за благото на целия народ.

И до днес не мога да се начудя, защо когато назначаваме пожарникари или лекари, или учители не ги избираме на всеобщи избори, а когато трябва да определим най-отговорните позиции за едно общество – а именно хората, които да управляват общите ни стопански дела – тогава се впускаме в какви ли не експерименти и докарваме вода от девет кладенеца, за да дадем, чрез избори, юздите на общата ни съдба в ръцете на всякакви несъстояли се недоразумения.

В същото време хората, отдали живота си на професията, наречена „Управление на националното стопанство” стоят отстрани, късат си нервите и не могат да разберат що за народ е този, който доброволно се поставя на заколение, примамен от обещанията на „цивилизаторите” за благоденствие в лоното на „демокрацията”.

Докато българинът не се отърси от заслепението си, че някой друг отвън знае отговора на неговите проблеми, ние ще продължим да летим към пропастта!

Искате по-различна съдба за себе си и за децата си – тогава сами трябва да поемем отговорност за общото ни бъдеще – напук на всякакви чужди манипулатори, убеждаващи ни и досега, че сме неспособни сами да решавате народните дела!




Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. danailvdimitrov - каруцата пред коня
19.06.2013 13:27
"материалното положение" "лично благосъстояние за всеки член на обществото," "възможност на професионалистите," са все неща следствие , не причина.

Причината е оскъдяването и душевната празнота на българина. Той изпървом е "душевно" беден и едва след това "материално" беден.

“Първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде” (Мат.6:33; Лука 12:31).

А най-страшното е че не го разбира.
цитирай
2. krizata - "материалното положение...
19.06.2013 13:44
danailvdimitrov написа:
"материалното положение" "лично благосъстояние за всеки член на обществото," "възможност на професионалистите," са все неща следствие , не причина.

Причината е оскъдяването и душевната празнота на българина. Той изпървом е "душевно" беден и едва след това "материално" беден.

“Първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде” (Мат.6:33; Лука 12:31).

А най-страшното е че не го разбира.


Съгласен съм с Вас, че българинът е и душевно беден, но това не означава да го оставим и физически съвсем да измре!
Поздрави!
цитирай
3. danailvdimitrov - Не няма да го оставим разбира се...
19.06.2013 14:17
Хубаво е да си мислим, какво ще стане, ако оправим икономиката по този или онзи метод, с наши или чужди "специалисти", но каква полза ако спечелим целия свят а погубим душата?

Каква полза за една майка ако детето и е здраво и добре облечено , а пък е неизлечимо душевноболно?

Затова мисля трябва да започнем в обратен ред- първо душата, а после тялото (икономиката)!
Защото това в което обвиняваме нашите политици са всъщност болести на душата. Казват се сребролюбие,тшеславие, алчност, лихоимство, хищение,неправдоглаголение, скверноприбытчество, мшелоимство.....ит.н. и ги има във всяка вечерна молитва.

Ако хората ги казваха всяка вечер, поне щяха да ги разпознават у себе си, а после и у другите.

Но изглежда само аз мисля така!
цитирай
4. krizata - Хубаво е да си мислим, какво ще ст...
19.06.2013 14:26
danailvdimitrov написа:
Хубаво е да си мислим, какво ще стане, ако оправим икономиката по този или онзи метод, с наши или чужди "специалисти", но каква полза ако спечелим целия свят а погубим душата?

Каква полза за една майка ако детето и е здраво и добре облечено , а пък е неизлечимо душевноболно?

Затова мисля трябва да започнем в обратен ред- първо душата, а после тялото (икономиката)!
Защото това в което обвиняваме нашите политици са всъщност болести на душата. Казват се сребролюбие,тшеславие, алчност, лихоимство, хищение,неправдоглаголение, скверноприбытчество, мшелоимство.....ит.н. и ги има във всяка вечерна молитва.

Ако хората ги казваха всяка вечер, поне щяха да ги разпознават у себе си, а после и у другите.

Но изглежда само аз мисля така!


Не само Вие мислите така, но ние сме в ситуация, когато физическото и духовно оцеляване са еднакво важни! Без първото е безпредметно да говорим за второто! Поздрави!
цитирай
5. danailvdimitrov - тук не съм съгласен съвсем...
19.06.2013 14:56
krizata написа:
[quote=danailvdimitrov]

Не само Вие мислите така, но ние сме в ситуация, когато физическото и духовно оцеляване са еднакво важни! Без първото е безпредметно да говорим за второто....


Нашите предци си постявиха главата на дръвника, но не си смениха вярата...т.е. жертваха физическото си оцеляване за да спасят душата си.

Ето пример как едното е по-важно от другото.

Много от тези които, се продадоха днес ни управляват и ропота ни е срещу тях . Делян Пеевски- на ДПС, Расим(Росен) Плевнелиев - е помак, други пък приели комунизма в сърцата си, трети "демократичните" гей ценности, четвърти, пети и още и още.

Защото "физическото оцеляване" е малко разте-е-глива категория.

Поздрави!
цитирай
6. krizata - Не само Вие мислите така, но ние ...
19.06.2013 15:10
danailvdimitrov написа:
krizata написа:
[quote=danailvdimitrov]

Не само Вие мислите така, но ние сме в ситуация, когато физическото и духовно оцеляване са еднакво важни! Без първото е безпредметно да говорим за второто....


Нашите предци си постявиха главата на дръвника, но не си смениха вярата...т.е. жертваха физическото си оцеляване за да спасят душата си.

Ето пример как едното е по-важно от другото.

Много от тези които, се продадоха днес ни управляват и ропота ни е срещу тях . Делян Пеевски- на ДПС, Расим(Росен) Плевнелиев - е помак, други пък приели комунизма в сърцата си, трети "демократичните" гей ценности, четвърти, пети и още и още.

Защото "физическото оцеляване" е малко разте-е-глива категория.

Поздрави!


Приемаме, че физическото оцеляване няма значение (вие го казвате)! Народът изчезва окончателно от картата на Европа! Кой, тогава, ще бъде обект на духовното ви възраждане? Турците, гърците? Кой?
цитирай
7. danailvdimitrov - това си е наш проблем...не на турци,гърци и т.н
19.06.2013 17:08
ние ще изчезнем така или иначе, щом сме стигнали дотук. Проблемът си е наш, че не знаем как да се спасим...

Русия, например беше пред физически изчезване през декември 1941г. - и нищо не бе в състояние да спре нейния разпад, но тя разбра грешката си и "възкръсна " буквално от изкопания вече за нея гроб.

Следете ситуацията в следващите години(няма да са много) и ще видите- колкото повече България мисли и се вторачва в "материалното си положение", толкова повече ще изчезва.
цитирай
8. krizata - ние ще изчезнем така или иначе, щом ...
19.06.2013 17:22
danailvdimitrov написа:
ние ще изчезнем така или иначе, щом сме стигнали дотук. Проблемът си е наш, че не знаем как да се спасим...

Русия, например беше пред физически изчезване през декември 1941г. - и нищо не бе в състояние да спре нейния разпад, но тя разбра грешката си и "възкръсна " буквално от изкопания вече за нея гроб.

Следете ситуацията в следващите години(няма да са много) и ще видите- колкото повече България мисли и се вторачва в "материалното си положение", толкова повече ще изчезва.


Съветска Русия щеше да изчезне през декември 1941 г. според нацистката пропаганда, но не така мислеше самият съветски народ! Правете разлика между това, което ви втълпяват сатанистите и това, което мислят обикновените хора! Поздрави!
цитирай
9. stoedin - Каруцата пред коня е да поставяш ...
20.06.2013 01:52
Каруцата пред коня е да поставяш духовното пред материалното, икономическото състояние. Как може един беден човек, който няма какво да яде и да храни децата си да е морално извисен? Празният стомах не дава възможност за възвишени духовни мисли. Явно Данаил.... не е бил никога гладен и не е изпитвал какво е това, децата ти да търсят нещо за ядене и да си лягат гладни. Такива духовни бръщолевения са за човек, който не знае какво е глад.
цитирай
10. theeconomist - Абсолютно точна снимка
20.06.2013 08:17
на съвременното българско общество. Българина днес е кукла на конци и пословичното му трудолюбие се е превърнало в "лудитско движение" на омраза към труда и въздигане в култ на чалгата, кражбата, терикатлъка и келепирджийството.
За това е на този хал.
Аз също съм някакъв въшлив работодател и работя с още 20 тина човека във финансовия и форекс бизнес.
Тук хората ще си скъсат джигера от работа, защото от нея пряко им зависят парите.......
цитирай
11. krizata - Каруцата пред коня е да поставяш ...
20.06.2013 11:02
stoedin написа:
Каруцата пред коня е да поставяш духовното пред материалното, икономическото състояние. Как може един беден човек, който няма какво да яде и да храни децата си да е морално извисен? Празният стомах не дава възможност за възвишени духовни мисли. Явно Данаил.... не е бил никога гладен и не е изпитвал какво е това, децата ти да търсят нещо за ядене и да си лягат гладни. Такива духовни бръщолевения са за човек, който не знае какво е глад.


Тъжна, но вярна констатация, приятелю! Поздрави!
цитирай
12. krizata - на съвременното българско обще...
20.06.2013 11:04
theeconomist написа:
на съвременното българско общество. Българина днес е кукла на конци и пословичното му трудолюбие се е превърнало в "лудитско движение" на омраза към труда и въздигане в култ на чалгата, кражбата, терикатлъка и келепирджийството.
За това е на този хал.
Аз също съм някакъв въшлив работодател и работя с още 20 тина човека във финансовия и форекс бизнес.
Тук хората ще си скъсат джигера от работа, защото от нея пряко им зависят парите.......


Това, което правите (опитите за оцеляване в условия на финансова турбулентност) не е за завиждане! Желая Ви здрави нерви и малко повече късмет!
цитирай
13. jelezov - Познавам творчеството на krizata, ...
23.06.2013 16:11
Познавам творчеството на krizata, защото го чета. Имаме някаква степен на общност във възгледите. Но с философията на този постинг съм абсолютно не съгласен. А тя е изложена в долния цитат:
"А ако говорим за конкретни мерки за овладяване на ситуацията, те могат да бъдат обобщени само в едно изречение: възстановяване на трудовата перспектива за преобладаващата част от българите, чрез връщане на изгубени, в последните две десетилетия, пазари.

Без лично благосъстояние за всеки член на обществото, каквито и приказки за реформи и други подобни глупости да се изговарят, те не струват и пукнат грош - ..." "ТРУДОВАТА ПЕРСПЕКТИВА" - не е научно понятие, а белетристичен израз, който нищо не означава. Мнозинството от безработните могат и желаят да се трудят, но затова са потребни оръдия на труда, каквито те не притежават, защото последните са монополизирани от буржоазната, а не от някаква си митична политическа класа. Кретенизъм е да се вярва, мисли и говори, че т. нар. средна класа (дребният и средният бизнес) ще създадат необходимите работни места за безработните "роби на труда", когато в глобален план протича гигантска концентрация на капитала в ръцете на няколко хиляди корпорации и което от друга страна означава свиване мащабите и обедняване на тази класа. Изходът: експроприация на експроприаторите! Казал го е Маркс преди 150 години. Днес задачата на всеки почтен образован човек е да го обяснява на хората (Преди време беседвах със студентка - завършваща УНСС - която не беше прочела дори ред от Маркс и не знаеше нищо за него и неговото учение. Чудо, което трудно би се открило дори и в Централна Африка. Чел съм, че в САЩ висше икономическо образование не може да се получи без изпит върху Капиталът на Маркс). Българското общество е зомбирано от духовната политика на буржоазията, което доказват и протичащите протести. Единствената противоотрова в този случай е пропагандата на марксизма.
цитирай
14. stoedin - Абсолютно съгласен съм с Железов. ...
27.06.2013 11:51
Абсолютно съгласен съм с Железов. Маркс е този, който най-точно е обяснил ик. система на капитализма, неговите движещи сили, противоречия и основното, неразрешимото противоречие - между обществения характер на производството и частно /капиталистическия/ начин на присвояване на резултатите от труда на огромното мнозинство от хората. Ако някой не разбира, ще му обясня: работим всички /освен безработните, но и те не по собствено желание/, но "лъвския пай" се присвоява от собствениците на средствата за производство - капиталистите.
Абсолютно правилно е и това, че средната класа си отива. В периоди на криза тя изтънява и се свива.
Капиталистът /и капитализма/ се отнася към обществото както варваринът към природата. За да оцелее, той трябва да печели повече, да трупа материални блага /независимо под каква форма/, за да издържи на конкуренцията и да оживее. Дилемата пред капиталиста е или печелиш все повече /и оцеляващ/ или губиш /и "умираш", изчезваш, фалираш/. Резултатът от тази битка, е че мнозинството фалират, а едно нищожно малцинство стават приказно богати. Но с това стесняват пазара, платежоспособното търсене - режат клона, на който седят. Затова, за да се развива, капитализмът се нуждае от все нови и нови пазари. До сега можеше, но и последната такава възможност /бившата соц. система/ е завоювана и "опоскана"/. Повече няма накъде. Китай няма да се даде. Куба, Сев. Корея и някакви други са пренебрежимо малки като пазари. Остава единствено промяна на капитализма по пътя на намаляване на печалбите на най-богатите, за да може кап. с-ма да съществува. Затова сега се говори за засилване ролята на държавата и нейните преразпределителни функции. Това е еволюционния, социалдемократически път. Другият е революционният, комунистическият. Кой е по-вероятен не знам. Дано все пак надделее разумът
/доколкото го има/ на капиталистическата класа. Единственото сигурно е, че капитализмът си отива. /Подскачащите бълг. псевдодемократи могат вече да започнат да го пеят.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3825895
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев