Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2014 17:35 - Възможен ли е кримски сценарий за обединение на Русия и България?
Автор: krizata Категория: Политика   
Прочетен: 8868 Коментари: 16 Гласове:
5

Последна промяна: 14.03.2018 22:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Мое интервю за информационна агенция "ДонИнформБюро"!
22 март 2014 г.
(архив на статията оттук: http://archive.li/U7Slf)
----------------------------------

- Принято считать, что современное европейское государство не имеет будущего без Евросоюза. Семь лет пребывания Болгарии в EU наверняка позволили понять, так ли это. Хорошо ли снова оказаться в «единой семье братских народов»? У вас есть список советов для новичков (EU for dummies)?

- В данном случае термин „братские народы” никак не подходит под то образование, которое называется Евросоюз. И здесь вопрос даже не в том, что в него входят абсолютно разные по манталитету народы, населявшие Старый континент. Как можно, например, сравнивать ценнустную базу восточных православных людей и протестантов с севера Европы. Еще есть католики, которые тоже имеют достаточно разные взгляды на жизнь.
Пока мир жил в условиях тучных десетилетии после разгрома советского блока, западный образ жизни был слишком притегательной силой для многих людей на востоке, мечтающих кататься на Мерцедесах и ездить по выходным на Ейфелевую башню. Примерно такие образы заняли воображение и многих болгар, которые мечтали быть частью западной цивилизации, особенно после того как в середине 80-ых Горбачов просто нас кинул. Напомню, что вся болгарская промышленность и сельское хозяйство были заточены под обслуживанием потребностей Советского Союза (ползуюсь технологиями, полученными именно оттуда) и в один прекрасный день, когда болгары проснулись, оказалось, что рынков не стало и никому болгарские товары не нужны. Это был настоящим шоком для экономики и годударства. Наша страна была вынуждена, в срочном порядке, искать себе новое место под солнцем и после того как в середине 90-х нам не дали превратится в стратегического партнера Китая (проводя сценарий одной из первых „оранжевых революции” в Восточной Европе), новые „революционные” болгарские власти начали проводить курс на евроатлантическую интеграцию.

Вообще, Болгария имеет приблизительно такую территорию, как и Ростовская область. И в этом смысле мы не можем осуществлять самодостаточную хозяйственную жизнь и нам необходимо искать себе „больших” братьев, которые хотят видеть нас под своей крышей. Всеизвестно, что так называемый обобщенный Запад потратил милиарды для того, чтобы объяснять болгарам (и другим восточным народом), что надо безусловно следовать „демократическим ценностям”, в их понимании этого слово. Народ поверил в такую байку и бросился в объятия Запада. После семи лет в Евросоюзе мы резко потрезвели насчет красивой жизни в „лоне демократических стран мира”, как после длительной пьянки, но выбор уже сделан и мы должны выпить чашу до конца. На сегодняшний день итог примерно таков: население страны снизилось на четверть, а то которое осталось в Болгарии сконцентрировалось в несколько городских агломераций (в столице уже живет половина болгар). 

Хороший пример жизни без Евросоюза это Беларусь, которая оберегла и развила все достояния из прежних эпох, не разрывая связи как на западе, так и на востоке. То, что ваши соседи не распродали все, не означает, что их страна бедствует. Я был там несколько раз и могу сказать, что сегодня Беларусь выгледит более богато и ухоженно чем моя Родина. Дватцать с лишним лет тому назад наша страна была одним из мировых лидеров в компьютерной индустрии (мы контролировали 40% рынков в рамках СЭВ), в фармации, в строительстве електро и мотокаров, в туризме и в сельском хозяйстве. Сегодня остался лишь туризм и то для сугубо специфических категориях туристов, для которых наши курорты – это возвожнось дешего напиться и прогулятся.

Советы для новичков, думаю, не нужны, так как сам Евросоюз осознают, что не может больше принимать новых членов, даже наоборот – некоторые уже поговаривают о выходе – проблемы в союзе все время усугубляются, а наши иследования доказывают, что трудности только будут усиливаться. В этой ситуации Украина, например, является только огромный рынок сбыта для европейских компаний, но мне кажется, что рабочая рука в виде украинских гастарбайтеров в сторону западной Европы может подождать. Есть такая шутка – слишком украинки красивые и дешевые, чтобы представителей других стран восточной Европы горели желанием, чтобы они составляли конкуренцию на улицах Амстердама.

- Насколько велики в вашей стране противоречия между сторонниками либеральной экономической модели и недовольными EU? Не станет ли украинский сценарий сигналом к активизации для радикальных правых в Восточной Европе? Ведь теперь у них наверняка изменилось представление о границах дозволенного. 

Сторонники либеральной экономической модели лидируют на всех уровнях в жизни страны, так как за их спиной действуют многочисленные неправительственные организации, которые сильно их оберегают и снабжают не только идеями, но и свежими финансовыми ресурсами. Их идеологические противники в экономической науке – это маргиналы, которые, в общем случае, являются преподавателями, старше петидясети лет, работающих в государственных ВУЗ-ах и в основном ориентированных на марксисткую политэкономию. Недовольные от членства в ЕС практически не имеют организованную и мощную политическую организацию, а патриотические партии настолько разрозненные и конкурирующие между собой, что вряд ли смогут предложить скоро хоть какую-то альтернативу сегодняшнего статус-кво.

Важно осозновать, что так называемые радикально правые силы четко контролируются евроатлантическими структурами и имеют ярый антирусский характер. Если государство уже входит в ряды „мирового демократического сообщество”, то необходимость таких сил практически не существует, соответственно, они уходят постепенно в сторону. В этой связи, я бы сказал, что Россия должна наблюдать не только фундаменталистов исламского толка, но и так называемых „русских националистов”, которые могут быть запущены в любой момент.

Другими словами, у нас нет таких сил, которые были бы в состоянии бросать коктейли Молотова на полицейских и стрелят в них из снайперских винтовок – это одна из причин, из-за которой болгары не сильно поверили в расказы, что сами активисты на майдане нападали на Беркута и искали конфронтацию. Я утверждаю, что никогда и нигде успешные революции не совершались без ярко выраженной внешней поддержки!

- Стала ли Россия для Болгарии новой империей зла после крымского референдума? Как изменилась картина мира простого человека? О чем размышляет и полемизирует экспертное сообщество? Можно ли говорить о каком-то единстве мнений восточно-европейских экспертов?

Пропаганда двух последних десетилетий идет именно в эту сторону – что Россия не может не быть империей зла и что в любом случае она символизирует какие-то силы мрака. Например, если освещаются новости из России, они всегда, без исключения, в негативном оттенке – даже недавно закончившиеся игры в Сочи были активно использованы в этом направлении. Даже я, который регулярно посещаю вашу страну, всегда перед приездом ощущаю внутреннюю тревогу, которая рассеивается сразу по прибытию. А представляете себе молодых, которым все время вдалбливается, что если есть зло, то оно объязательно происходит с вашей страной – ярый пример в этом плане, это молодые украинцы, которые искренне ненавидят Россию и считают ее источником всех внутринациональных проблем. Меня все это сильно напрягает, так как не понимаю логику таких действий. Кроме того, когда расказываю своим русским друзьям о таких действиях, направленных против образа России, обычно в ответ получаю, что все, на самом деле, так и есть. Вообще, русские, очень сильно боготворят все, что идет с Запада и искренне удивляются, когда им объясняют, что там такие же проблемы, а то и больше.

С другой стороны, однако, события вокрук Украины и Крыма выявили другую, очень интересную тенденцию – простые болгары симпатизируют русской каузе и как будто на ментальном уровне надеются, что что-то подобное может, когда нибудь, произойти и с нами - еще в массовом сознании народа осталось, что дед Иван два раза нас освобождал, и многие надеются, что после предательства Горбачова может быть и третий раз. Конечно, мир после середины 80-х сильно изменился, но, несмотря на все, даже давно умершая Ванга предрекает в соцсетях, что Болгарии без России не обойтись.

По поводу экспертного сообщества, уже вам сказал – есть хорошо проплаченные „специалисты”, которые всегда вам аргументированно объяснять почему во всем виновата одна конкретная страна и все остальные, которые никак не могут попасть на центральных сми и которые что-то пишут в фейсбуке или где-то еще в ограниченном круге. Свобода слова только в одном направлении!

- Многие в России сейчас мечтают об отмене беловежских соглашений. А что в Восточной Европе думают об альтернативах нынешней модели EU? Вы готовы к рублю, как к замене для евро? А что об этом скажут болгарские олигархи, если они у вас есть?

За дватцать с лишним лет во всех странах бывшего Советского Союза выросло новое поколение, которое полностью контролируется глобальными информационными средствами влияния – хотим это признать или нет. И в этом смысле для этих молодых людей в ваших странах отмена беловежких соглашений и возврат в замкнутую систему было бы крайне неприемлемо и нереалистично. Например, большая часть болгарской молодежи, под влиянием рассказов своих родных о бывалых времен, мечтает о прежнем социализме, но когда их спросишь, а готовы ли они отказаться от свободы путешествий, ради общего просперитета, или отказаться слушать англосаксонскую музыку, сразу наступает когнитивный диссонанс и сомнения в одной или другой стороне.

По поводу альтернатив нынешнего Евросоюза можно отметить, что такие, по мнению большинства граждан стран-членов, находятся только в каком-то увеличении суверенитета в области экономики и политики – многие мечтают о реиндустриализации, о восстановлении прежних производств и т.д. Демонстрируется пример Венгрии, которая, несмотря на давлении Брюсселя, проводит ярко выраженную политику на защиту местных производителей от транснациональных корпораций, планирует строить новые атомные мощности, несмотря на общеевропейскую политику продвижения „зеленой енергии” и т.д. Все это нравится простым обывателям, так как уровень жизни все время падает, а политики тонут в коррупции, которая зашкаливает. В этом контексте можно отметить, что общество готовят искать виновники среди нац меншинств, таких как цыган и мюсюльман, в то время как права разных секс-меншинств поднимаются на пьедестале.

У нас, вообще, не коментируется вхождение в рублевую зону, так как мы никогда там и не находились. То, что многие мечтают об общем будущее с Россией, в рамках Евразийского союза, это немножко другое – речь идет о гарантированных рынках сбыта наших товаров, которые, из-за низкого уровня разделения труда у нас не конкурентоспособны на европейских рынках – другой вопрос, согласятся ли русские отказаться от французских вин, от испанских пляжей и горнолыжных Альпах, от турецких помидоров, ради того, чтобы мы могли им продавать то, что в состоянии производить на сегодняшнего дня? После дватцати лет свободы выбора товаров это большой вопрос.

Болгарские олигархи полностью уже имеют потребление, которое связанно со свободным доступом до инфраструктуры развитого мира – например, они никогда не купят себе особняки в Сочи, или не отправят своих детей учиться в России, или не будут держать свои деньги в ваших банках. Для них Запад - это святое дело, и они никогда не захотят оставить такую жизнь ради каких-то перспектив, в рамках которых „быдло” имело бы гарантированную работу и светлое будущее.

С другой стороны, простой народ еще как-то выкручивается, имея ввиду, что наша страна совсем ненадолго была промышленно развитой и народ не сильно отучился копать землю и расчитывать на собственный огород – не забываем, что природные условия у нас куда лучше, чем в России. Молодые в масовом порядке уезжают на заработки на запад, где впоследствии остаются и в этом смысле страна становится пенсионерским клубом с мощным цыганским присуствием. Мне кажется, что Брюссель уже подумывает подбросить нам несколько сот тысяч сирийцев, которые ничуть не менее цивилизованные чем мы, и которые будут готовы жить и работать на нынешних уровнях доходов.

- У нас многие недовольны тем, как устроена рекреационная зона черноморского побережья Кубани, и хотят видеть Крым другим. Как дела в курортных регионах Болгарии? Что дало им вступление в Евросоюз? Есть ли советы для нового субъекта Российской Федерации – Крыма?

У нас есть десятилетние традиции в морском туризме (вспомним, что для советских граждан Болгария была почти непостижимой мечтой), и в этом плане, не секрет, что болгарское побережье самое развитое для массового отдыха людей на Черном море. Но, еще раз подчеркиваю, это не из-за вступление в Евросоюз. Последний нам дал молодежные группы, для которых наша страна является настоящим раем для активной ночной жизни. Ничего большего.

Что касается Крыма, раз Россия тоже подумывает реиндустриализовываться, то Крым прекрасная возможность для прибылных вложений в туризме на десятилетия вперед. Для меня не принципиально кто будет инвестировать – государство или частные субъекты, но, во всяком, случае, если говорить о масштабных туристических комплексах, то государство однозначно выгрывает. Частные инвесторы могут строит гостиницы до тысячи мест, примерно, но государство, так или иначе, должно, в таких случаях, строит инфраструктуру. Несмотря на некоторые сомнения, мне кажется, перед Крымом очень хорошие перспективы в плане туризма.

- Что должна сделать Россия, чтобы болгарский парламент и народ проголосовали так же, как в Крыму?

Единственная проблема России, что у вас живут мало людей! Не надо боятся принимать у себя имигрантов в массовом порядке – помним, что когда Америка заполнялась людьми, они не были самыми интеллигентными и образованными в мире – вокруг вашей страны есть огромный потенциал для имигрантов (совсем не только из стран бывшего Советского Союза). Чтобы Россия снова стала сверхдержавой, на ее нынешней территории должны жить не менее 500 милионов людей – а какая разница, что они не будут чистыми славянскими арийцами! Но это не должны быть толпы людей, которые приезжают к вам, чтобы кормиться на нефтяной игле. Тут государство должно задуматься о том, чтобы создать совсем другую перспективу для ваших земель, и в этой связи известный российский экономист Олег Григорьев и его команда предлагают, чтобы драйф будущего развития был организован вокруг создания новых крупных городских агломераций, построенных на совсем других принципах. Это создаст и спрос на рабочую руку, и перспективу активных экономических ростов на многие десятилетия вперед!

Когда болгары ощутят, что престижно быть с Россией, тогда сами к ней запросятся, меняя направление эмиграции с запада на востока. Но для этого вы должны много сделать именно в этом направлении – резкое повышение уровня разделения труда, что невозможно осуществить без людей и связанной с ними инфраструктуры, и здесь не имеет значение китайцы ли эти люди, индийцы или славяны-украинцы!

А в коллективной памяти нашего народа Россия всегда была и останется как неким мировым стражем справедливости и добра, который всегда готов защитить слабых и угнетенных!

Спасибо Вам за предоставленное слово!

архив на статията оттук: http://archive.li/U7Slf



 



Гласувай:
6



1. dobronameren - Ходих на посоченото място. Четох. Какво да кажа...
24.03.2014 18:23
Младорастящите дръвчета трябва да бъдат привързвани към прави колци, а не към криви като krizata.
цитирай
2. krizata - В какво е кривината на колеца?
24.03.2014 18:31
В какво е кривината на колеца?
цитирай
3. atanasio - Г-н Хитов
24.03.2014 19:44
Във Библията пише ''лъстива уста е гнусота пред Бога'' тоест според мен трябва да си казваме истината или да премълчим

Предпочитам да кажа това което мисля

Първо не владея руски и не разбирам точно какво искате да кажете

Второ ЕС е икономическо-валутен съюз и не трябва да се смесват нещата ,че протестантите се отделят от Рим и т.н. лихвите са отделна тема и финан.престъпления до третия пол

Ще го кажа общо и образно - ЕС е 50,1% добър но останалото е за оправяне и нещата не са черно и бяло - трябва да се борим с върховенството на закона

Според мен основното е повече хора да са информирани защото според мен над 95% не са наясно как стоят нещата от всичките науки за обща култура

От икономическа гледна точка членството на Украйна в ЕС е катастрофа

Айнщайн го е казал добре ''говорете така,че и баба ми да ви разбере''

Русия наруши межд.право но спрямо нарушенията на САЩ е нищо и т.н. изказвания като ''майната им на ЕС'' и това - https://www.youtube.com/watch?v=j--ww6yIRpI

САЩ признаха ,че са дали 5 милиарда долара на Украйна за да станат някои събития

Не им мина номера със Сирия - http://www.dokumentalni.com/?p=2695 - след 8-тата минута се казва за залежи от 37млрд.тона нефт което е грубо около 200млрд.барела и това е истинската причина чужди тайни служби да пуснат химическо оръжие и да обвинят ,че държ.власти са го пуснали

Нещата са ясни - http://www.dw.de/%D1%89%D0%B5-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/a-17510695

И вместо да се намали драстично консумацията на петрол се правят войни и т.н. престъпления

Може да се избегнат катастрофите ако се вземат мерки и не знам на какво си играят но мисля ,че трябва да се даде повече публичност на фактите - http://atanasio.blog.bg/drugi/2013/11/08/provokiran-sym-ot-filma-sviat-bez-neft-po-national-geographi.1202306

в смисъл ,че може да се избегнат катастрофите ако се започне веднага трансформацията



цитирай
4. atanasio - незнам дали е вярно но е зловещо -
25.03.2014 11:07
'' фраза, изречена от майката на петимата братя Ротшилд: „Ако синовете ми поискат, повече няма да има никакви войни.“ - http://infobalkani.wordpress.com/2014/03/25/%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B8/

Кой държи петрола и ФЕД

Трябва да обясня
за да не си помисли някой ,че се заяждам с евреите и банкери или с властимащи или ги осъждам - просто се опитвам да им помогна защото са заблудени - може да отидат в ада както са е подкарали

Мойсей наистина казва на евреите да дават с лихва на не евреите /Втор.23:20/ но пак в книга /Второзаконие глава 18 стих 15/ Мойсей ясно казва да се чака друг Пророк и по надолу в стих 18 предава точно казаното му от Бог

От тогава се чака този Пророк - Месия,Помазаник са еврейски думи в превод на гръцки език е Христос и пророк Исаия глава 7 стих 14 казва как ще се роди

Евреинът и римски гражданин Св.Ап.Павел прекрасно започва посланието си до Евреите - ''Бог, след като в старо време много пъти и по много начини говори на отците чрез пророците,
в последните тия дни говори ни чрез Сина, Когото постави за наследник на всичко, чрез Когото сътвори и вековете''/Евр.1:1/

Всички са равни пред Бога /1.Тим.2:4/

Цар Давид бащата на цар Соломон го е казал в Псалом 14

Заблуждават се за лихварството и въобще,и проф. д-р Борис Колев го каза добре тук - http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=6967

,че закона важи само за евреите тоест може да се крадат ,убиват не евреите и съм слушал ,че в атентата от 11 септември със самолетите никой евреин не е отишъл на работа в кулите

Чел съм и гледал филми за ционистите и гноите - много са заблудени и може да отидат в ада и не само те

Даването на пари без лихва е само част от християнските задължения(добродетели) като любов към Бога и ближните .

Господ Исус Христос ни обича и ни учи какво да правим за да се спасим – за да наследим живот вечен и всичко е записано в Новия Завет и на места в Старият Завет
цитирай
5. atanasio - какво значат думите на Св.Ап.Павел
25.03.2014 11:42
''като отхвърлите лъжата казвайте истината всеки на ближният си ''/Ефесяните 4:24/

Аз казвам истината и фактите ,и нямам нищо лично към никой човек

Аз съм християнин и за мен щом Господ Исус Христос е казал да даваме без лихва - /Лук.6:35/ - ''..и на заем давайте ,без да очаквате нещо,и ще ви бъде наградата голяма ...'' значи така трябва но с това не се изчерпват християнските задължения като любов към Бога и ближните.

На второ място историята и науката го доказа ,че лихвата е кражба и рак на обществото водеща до войни , и Силвио Газел още 1918год. е казал за 2-световна война - http://star05.net/infusions/booklib/book.php?book_id=199

Лихвата е кражба - http://star05.net/infusions/booklib/book.php?book_id=200

Взаимосвързани неща водещи до войни - убийства и самоубийства

Днес нещата са още по страшни - дадени са 23 трилиона за спасяване на банките тоест откраднати от данъкоплатците(значи трябва 49-51% държ.собственост) и разбирам защо ЕЦБ дава 1 трлн.евро с 0,75% лихва на частни банки които купуват държ.книжа с 4-5% лихва - http://darikfinance.bg/novini/85651#comments

Плюс 8 трилиона откраднати с манипулациите на LIBOR ,плюс манипулациите на FOREX пазара за определяне на валутните курсове с дневен оборот 5 трилиона ,плюс 32 трилиона в ошфорките плюс 67 трилиона сиво банкиране а с финансовите деривати е страшно но са 10 пъти световният БВП - събрано всичко това е оръжие за масово унищожение и това е само една от 3-те планетарни катастрофи - http://atanasio.blog.bg/drugi/2013/09/16/otvoreno-pismo.1148972

Трябват ''кръгли маси'' от учени и експерти предимно за финансите за да не се разпадне системата в смисъл как да стане трансформацията и предложението на проф.Лари Съмърс и нобелиста Пол Кругман пред МВФ за отрицателните лихви трябва да се обсъди от експертите - http://atanasio.blog.bg/drugi/2014/02/01/iznenadan-sym-ot-izkazvaneto-na-eks-finansoviiat-ministyr-la.1234116

За енергийната и екологична катастрофа е по-лесно защото се подчиняват на точни физични и химични закони а финансите са човешки правила - измишльотини

Доклада на ООН е сбъркан трябват 50 трилиона но до 2030год. - http://www.greentech.bg/?p=21201
цитирай
6. atanasio - Моето мнение е ,че
25.03.2014 12:31
долара трябва да остане св.валута но с тотална прозрачност и межд.одити плюс отрицателни лихви

Трябва да има правила еднакви за всички държави - св.валута и вързан за нея петрол и счетоводните стандарти на МВФ и т.н. общо казано международно право

Но се правят ''вратички'' и се изопачават някои неща - http://www.segabg.com/article.php?id=686444

Наистина прекаляват - http://agronovinite.com/d-r-katya-uzundzhalieva-reglamenta-na-es-za-semenata-shte-ubie-balgarskite-sortove/

Върха на всичко е третия пол

ЕС като цяло 50.1% е добро но има неща за поправяне - http://www.dokumentalni.com/?p=991

Трябва да се гледат някои филми за да се разберат някои неща - http://www.btv.bg/shows/btv-dokumentite/filmi/story/1212989395-Vatreshna_afera.html

Има го тук - http://zamunda.net/details.php?id=385820&hit=1 ,и тук - http://www.dokumentalni.com/?p=985

Съединението прави силата - кооперации,профсъюзи и т.н. http://www.dokumentalni.com/?p=3062

“Войната“ е на много фронтове и проблема е ,че хората нямат обща култура и не са запознати и няма време

Постарал съм се да събера на едно място в блога ми фактите ,и малко е разхвърляно и не ми остава време да ги подредя

Искам и се и за България да поговорим защото 10 % корпоративен плосък данък води до изтичане на милиарди в чужбина, поради това, че най-печеливщите сектори са чужди монополи: Лукойл ,банки, ЕРП, фармацевтични компании, зелени енергии, телекоми, концесионери на подземни богатства, вериги - през 2013 г. приходите в бюджета от преки данъци са били 3,89 млрд. лв. (24,9% от данъчните постъпления), а от косвени данъци – 11,73 млрд. лв. (75,1%).
В европейските страни СЪОТНОШЕНИЕТО е обратно - нека да не е обратното но да са колкото косвените

Отделно с над 5 милиарда се ощетява бюджета годишно със сенч.икономика и още толкова се краде като разходи на бюджета

Базов минимален доход в смисъл соц.помощи и срещу задължително основно и т.н. с референдум данъкоплатците казват до колко деца да има соц.помощи и т.н. – http://www.segabg.com/article.php?id=681511

Първо се гарантира физич.оцеляване на всеки човек с обществени кухни или купони за храна(50милиона)като САЩ и енерг.помощи защото пари кеш се харчат за глупости

Моята идея е проста - забрана на ошфорки и т.н. регулации до данък лукс с цел бюджетни излишъци за справяне с катастрофите защото 50 трилиона са до 2030год. и НЯМА ВРЕМЕ заради петрола
цитирай
7. atanasio - Основното което искам да кажа е ,че
25.03.2014 14:26
искам да помогна и предупредя всички и особено политиците ,и т.н. високопоставени ,че може да отидат в ада

Тълкувайки думите на цар Соломон в книга Премъдрост глава 6 стих 5 –

”…и съдът над управниците е строг,
6. защото малкият заслужава милост, а силните ще бъдат силно мъчени.”

Под ”силни” не се разбира само държ.служители и политици но и тези от класациите на сп.Форбс общо казано

За тези които ще кажат какво общо има цар Соломон – /Матея 12:42/

Нормално и логично е високопоставени държ.служители да отговарят повече защото от тях зависи живота на милиони

Моята мечта и като смисъл на живота ми е да изпълня казаното от Господ /Матея 5:19/ - да поуча човеците

Просто искам да помогна и поуча

Господ е казал ”…не съм дошъл да призова праведници ,а грешници към покаяние”

Покаяние е гръцка дума и буквално преведено е промяна ,обнова на ума - морално

Господ Исус Христос ни обича и ни учи какво да правим за да се спасим – за да наследим живот вечен и всичко е записано в Новия Завет и на места в Старият Завет

''Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори; защото всякой, който иска, получава, и който търси, намира, и на тогоз, който хлопа, ще се отвори''/Мат.7:7/

''Ако някому от вас не достига мъдрост ,нека проси от Бога ,Който дава на всички щедро и без укор - и ще му се даде....''/Иак.1:5/

Бог-Отец ''..иска да се спасят всички човеци и да достигнат до познание на истината''- стих 4 - http://www.bg-patriarshia.bg/index.php?file=bible_new_testament_22.xml#2

И въпроса е какво зависи от нас тоест с какво можем ние да помогнем за да се спасят всички човеци и да достигнат до познание на истината - защото имаме различни дарби - /Рим.12:4/

Всички можем да се молим и Господ ни е дал молитвата ''Отче наш ...''

Друго което можем е да се осигури физическото оцеляване на всеки човек - 100% социална солидарност в здравеопазването и социална политика ,и дори ограничение на скоростта в града на 30км. е добро за да няма смъртни случаи но с това не се изчерпва християнството - любовта към Бога и ближните

Основата - всичко е казано от Господ Исус Христос и записано в Новия Завет и на места в Старият Завет
цитирай
8. dobronameren - Изключително важно, Хитов (към коментар 2)
25.03.2014 16:56
Изключително важно е, Хитов. На вас е възложено така или иначе да учите, да изграждате, да възпитавате младото поколение българи. Не на комунизъм трябва да ги учите, драги, а на демократично мислене. В това е кривината на колеца. Вие сте кривия колец. Впрочем докога? Но това не е въпрос към вас, Хитов, а към вашите студенти: докога ще ги търпите такива преподаватели? Замисляли ли сте се какво и къде ще работите след като завършите УНСС със знанията, които приемате от Митко Хитов?!
цитирай
9. atanasio - Г-н Хитов
28.03.2014 11:33
вие знаете за какво става въпрос както и аз - превърнаха световната финансова система в оръжие за масово унищожение и въпроса е колко още знаят тоест според мен 99% нямат представа

Според мен трябва експертни правителства и ''кръгли маси'' от учени и експерти за да се направи трансформация на св.финан.система така ,че да се избегнат граждански размирици и войни ,и световна

Селенте е прав донякъде - http://zahariada.blog.bg/novini/2012/03/15/selente-koshmarna-shema-za-prikrivane-kolapsa-na-amerika.920984

Според мен отрицателните лихви са най-добрият вариант - http://atanasio.blog.bg/drugi/2014/02/01/iznenadan-sym-ot-izkazvaneto-na-eks-finansoviiat-ministyr-la.1234116


Дали ще стане е отделна тема но според мен трябва да повече хора да знаят ,че има изход ,и отделно експертите и учените да дадат мнение

Не трябва да стоим и гледаме ,и отделно у нас може да се прави трансформацията и за валутният борд е отделна тема как да стане

Искам да наблегна на България защото 10 % корпоративен плосък данък води до изтичане на милиарди в чужбина, поради това, че най-печеливщите сектори са чужди монополи: Лукойл ,банки, ЕРП, фармацевтични компании, зелени енергии, телекоми, концесионери на подземни богатства, вериги - през 2013 г. приходите в бюджета от преки данъци са били 3,89 млрд. лв. (24,9% от данъчните постъпления), а от косвени данъци – 11,73 млрд. лв. (75,1%).
В европейските страни СЪОТНОШЕНИЕТО е обратно - нека да не е обратното и преките да са колкото косвените т.е. 11млрд. - прогресивно облагане и семейно.

Отделно с над 5 млрд.лв. се ощетява бюджета годишно със сенч.икономика и още толкова се краде като разходи на бюджета

Бюджетни излишъци за селското стопанство и енерг.ефективност през държ.банка до 1% лихва или държ.субсидии за точно определени неща

В едно изречение е - ресурсно базирана и държано планирана екологична икономика
цитирай
10. atanasio - Г-н Хитов
28.03.2014 13:14
Григор Лилов каза по повод вашата идея - http://krizata.blog.bg/technology/2009/12/07/koncepciia-za-revalvaciia-na-bylgarskiia-lev-skrita-devalvac.450372

'' ''Grigor Lilov Не е работещо. По същество това е протекционизъм и налагане на вносни мита заедно с преференции за износа, макар и наречени бонове. В рамките на ЕС и в рамките на една отворена икономика е невъзможно. А в днешния век на глобализъм затворената икономика, макар и със стимули за местите производители и търговци, е път към нищото... ''

Съжалявам но ми удариха фейсбука и сам съм си виновен като слагам прост код и на ел.пощата

Дискутирах с Райчо Марко - https://www.facebook.com/raicho.markov.1
,който каза ,че сте били миналият октомври на някаква конференция на която един професор го каза хубаво ,че борда изяжда 5% от БВП

И сега нямам време да се запозная с всичко - http://bulgaria-mmt.blogspot.com.es/2014/03/blog-post_25.html

БЕШЕ интересна дискусия - https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/283877555113913?comment_id=1261061&offset=0&total_comments=1&ref=notif&notif_t=share_comment

Казах на г-н Лилов че е опасно да се говори за борда защото ако 20% решат да изтеглят парите си или да ги обменят във валута ще стане страшно

Мислех си дали Григор Лилов умишлено го прави или е неук,некомпитентен и т го попитах и на другият ден фейсбука ми беше хакнат ,и не казвам ,че той го е хакнал.

Няма значение и въпроса е какво да се прави защото нещата се задълбочават много сериозно

Финансовият министър доцент доктор по икономика каза ,че до края на мандата ще влезем в еврозоната ?! - първо дали ще изкарат до края и второ - http://darikfinance.bg/novini/105637#comments

Аз няма иконом.образование за да кажа на 100% как точно да стане излизане от борда и т.н. до предложението на проф.Лари Съсмърс с нобелиста Пол Кругман за отрицателните лихви ,и затова призовавам за ''кръгли маси'' от учени и експерти и т.н. защото ще стане страшно

Един професор си го каза направо - пригответе ми едно куфарче с пачки по 500 евро

Съгласен съм ,че всеки труд трябва да се заплаща но .....

Аз се ръководя от други принципи и духът на Новия Завет - правете добро и ще ви бъде отплатено при възкресение на мъртвите - перифразирам и основата е казаното от Господ Исус Христос

Всякой да помага с каквото може

цитирай
11. atanasio - Не мога да стоя и гледам като виждам какво идва
29.03.2014 10:08
Искам да помогна с каквото мога и най-малкото е да кажа фактите - http://atanasio.blog.bg/drugi/2013/09/16/otvoreno-pismo.1148972

Патриарх Неофит го каза ''… всяка криза – икономическа, екологична, политическа, социална е следствие от духовната криза, т.е. от отдалечаването от Бога и Законите , които Творецът е установил във Вселената.....Бог допуска бедствия.... за да се опомним, за да се върнем към доброто, към правдата, за да преосмислим приоритетите си, да преосмислим какво е стойностно и важно в този живот и какво суетно''

Друго изречение на Патриарха на България - ''Свободата е висше благо за човека, но тя без нравствено начало се превръща в произвол и води до деградация и разруха както в личността, така и в обществото''

Някои хора погрешно разбират свободата - свободен си ако с думи или действия не вредиш на другите

Иначе казано както има закон за движение по пътищата и без правила си представяте какво ще стане така има и Божий закон обяснен от Господ Исус Христос - /Мат.7:12/

Аз искам да помогна и предупредя и горе в коментар №7 съм обяснил

Господ е казал - ''13. идете и се научете, що значи: "милост искам, а не жертва". Защото не съм дошъл да призова праведници, а грешници към покаяние.'' - http://www.bg-patriarshia.bg/index.php?file=bible_new_testament_1.xml#9

Св.Ап.Павел използва думата заповядва - ''Бог ,прочие като презря времената на незнанието ,сега заповядва вредом на всички човеци да се покаят...''/Деян.17:30/

Св.Ап.Петър го е казал много хубаво ''...и дълго време ни търпи ,понеже не желае да погинат някои ,а всички да се обърнат към покаяние''/2.Петр.3:9/

''И тъй покайте се и обърнете се ,за да се заличат греховете ви''/Деян.3:19/

Господ Исус Христос ни обича и помага и учи ,и всичко е записано в Новия Завет и на места в Старият Завет
цитирай
12. atanasio - до danailvdimitrov
02.04.2014 14:45
в профила съм записал ясно - изповядвам ''Символа на вярата'' на Православието

,и съм чел всички тоест по-важните православни книги

но основата е казаното от Господ Исус Христос

Не искам да се хваля но е писано във Библията ''който се хвали с Господа да се хвали ,че Ме познава...''

Искам да помогна ,поуча и като мечта и смисъл на живота ми е - да изпълня казаното от Господ (Матея глава 5 стих 19)

Патриарха на България го каза много хубаво ''...всяка криза – икономическа, екологична, политическа, социална е следствие от духовната криза, т.е. от отдалечаването от Бога и Законите , които Творецът е установил във Вселената...''

Аз просто изяснявам,обяснявам по-подробно кризите тоест катастрофите - http://atanasio.blog.bg/drugi/2013/09/16/otvoreno-pismo.1148972







цитирай
13. atanasio - до danailvdimitrov
06.04.2014 18:08
първо вадиш изречение от контекста(1 Сол. 5:16-18) ,и така се се губи смисъла ,и трябва да се молим но и да казваме истината - фактите

И съм съгласен ,че не всеки може да е учител,наставник - /Рим.12:6/

А колкото до кризите Патриарха го каза хубаво

Аз го казвам както го мисля :

Причините за ставащото са много и взаимосвързани но в основата на всичко е морала в смисъл няма Бог и като грешна представа за Божията воля и закон

Грешната представа за Божията воля и закон е голяма тема но както писах по-горе една от грешните представи е ,и проф. д-р Борис Колев го каза добре тук - http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=6967

,че закона важи само за евреите тоест може да се крадат ,убиват не евреите ,и да има се дава с лихва

проф. Петко Ганчев също говори много добре - http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=7022

проф.Дечко Свиленов също го обясни добре - http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=2422

Има много добри предавания и не съм на 100% съгласен с всичко и ще допълня, повторя ,че 100% социална солидарност в здравеопазването и социалната политика е част от християнските задължения като любов към Бога и ближните но с това не се изчерпва християнството

Основата - всичко е казано от Господ Исус Христос и записано в Новия Завет и на места в Старият Завет

''7. Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори; защото всякой, който иска, получава, и който търси, намира, и на тогоз, който хлопа, ще се отвори.................. вашият Отец Небесен ще даде блага на ония ,които му искат?'' /Мат.7:7-11/ - http://www.bg-patriarshia.bg/index.php?file=bible_new_testament_1.xml#7

Под ''блага'' се разбира мъдрост,разум и всичко необходимо за да достигнем до познание на истината и да се спасим /1.Тим.2:4/

''Ако някому от вас не достига мъдрост ,нека проси от Бога ,Който дава на всички щедро и без укор - и ще му се даде....''/Иак.1:5/

Децата когато се учат да ходят падат и стават многократно и някой се учат бавно - така е и при християнството

Може ли човек да почне веднага да чете и пише и смята - така е и при християнството
цитирай
14. atanasio - Попаднах на една статия вчера
12.04.2014 12:35
http://www.epochtimes-bg.com/201402/14040605.html

Просто искам да помогна и предупреждавам ,и в коментар №4 по-горе съм обяснил всичко в смисъл евреите(и не само те) са заблудени - няма Бог или като грешна представа за Божията воля и закон

Ако Хитлер не е бил добре защо милиони са го последвали и т.н. от това съм притеснен ,че хората са неуки(прости) и в един момент нещата ще излязат извън контрол

Основната ми мисъл сега е какво може да се направи за да не се разпадне световната финансова система - как да стане трансформацията за да се избегне хаос и войни а не да ми се фръцкат Русия ,че ще се откажат от долара и т.н. глупости които може да доведат до хаос и войни

Най-простото е национализация на Федералният резерв който в момента държи около 10 трилиона ДЦК тоест като стане държавен лихвите ще се връщат във бюджета и остават около 6 трилиона които се държат от чужди държави

Предложението на проф.Лари Съмърс и нобелиста Пол Кругман за отрицателни лихви също е добро - http://atanasio.blog.bg/drugi/2014/02/01/iznenadan-sym-ot-izkazvaneto-na-eks-finansoviiat-ministyr-la.1234116

Трябва ''кръгли маси'' от учени ,експерти за да се избере най-добрият вариант и незнам защо се страхуват докторите по икономика и т.н. експерти да изкажат мнение по въпроса кое е най-доброто за световната финансова система за да не станат войни и хаос

Според мен ако ФЕД има международни одити - тотална прозрачност и отрицателни лихви засега долара може да остане световна валута

Нещата са ясни и не могат да се върнат - - http://krizata.blog.bg/biznes/2012/09/05/pyrviiat-odit-na-fed-shokira-s-rezultatite-si.996829

Тук http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=5045 към 25 минута лорд Джеймс в английският парламент обяснява за незаконно отпускане на 15.000.000.000.000.$

Хайде да видим какво може да се направи а дали ще го направят е отделна тема - учени и експерти трябва да кажат кое е най-доброто
цитирай
15. atanasio - Виктор Орбан спечели мандат за още 4 год.
12.04.2014 14:06
http://anonybulgaria.wordpress.com/2014/04/11/%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BE%D1%80%D0%B1%D0%B0%D0%BD-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8/

Може да се поучим за някои неща от Унгария

Не искам да се хваля но имам стратегии как България( и ЕС) да стане независима от вноса на въглеводороди поради простата причина ,че свършват - http://atanasio.blog.bg/drugi/2013/11/08/provokiran-sym-ot-filma-sviat-bez-neft-po-national-geographi.1202306

Колко вноса е повече от износа - 8 милиарда лева ли беше за 2013г.

С Русия колко е търг.баланс - минус 5 милиарда долара или евро беше ,че не си правя труда да ги помня

Не съм го подценявал Путин но незнаех ,че има докторат за енергийните ресурси тоест той е пределно на ясно за какво става въпрос(би трябвало) и знае ,че при въглеводородите свършват ,и иска по-скоро да се вдигне цената защото при 100% по-скъп нефт във бюджета на Русия влизат още $ 400 милиарда

Иска по-рано да стане - Според Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) през 2020г. барел нефт, който днес е на цена $110 ще струва $270. - http://infobalkani.wordpress.com/2014/02/27/%D0%B8%D0%B7%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BF%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B5%D1%84%D1%82%D0%B0-%D1%89%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5-%D0%B4%D0%BE-%D0%B3%D0%BB%D0%BE/

Незнам на какво си играят но става въпрос за милиарди човешки жертви ако не се вземат мерки

Не мога да ги понасям вече и ми се повръща от тях

Има ясни стратегии и ел.влаковете са част - под статията - http://www.emic-bg.org/news/item/935

Останалото е топла вода от слънцето с 83% КПД за битови нужди и отопление и енерг.ефективност

Толкова е просто и незнам вече дали политиците са наистина толкова неуки или са психопати или от всичко по-малко но това не означава ,че трябва да стоим и да гледаме защото става въпрос за милиарди жертви ако не се вземат мерки


цитирай
16. atanasio - провокиран съм от новината -
14.04.2014 19:12
http://alterinformation.wordpress.com/2014/04/12/984819059515/

И трябва да повторя ,че грешната представа за Божията воля и закон е голяма тема но както писах по-горе една от грешните представи е ,и проф. д-р Борис Колев го каза добре тук - http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=6967

,че закона важи само за евреите тоест може да се крадат ,убиват не евреите,и да им се дава с лихва - и това е Старият Завет и Пророка за който казва Мойсей в книга Второзаконие 18:15 е Господ Исус Христос

Искам да помогна - Евангелие от Иоана глава3 стих 5

Интересно защо ''В 1975 г. Общото събрание на ООН гласува резолюция № 3379 , която осъжда ционизма като форма на расизъм и расова дискриминация.

и

През 1991 г., след разпада на социалистическия лагер, Резолюция № 3379 е отменена с Резолюция № 4686 '' - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC

''Световните демократични медии "изпуснаха случайно" тази новина, но аз все пак ще я публикувам.
На 9.06.2013г. в центъра на Ню Йорк се проведе многохилядна демонстрация против терора и насилието на държавата Израел.
Участвали са от 20-100 000 демонстранти,предимно евреи, които са скандирали - "Да бъде проклет ционисткият Израел!".

Брей, как не ги съдят тези за проповядване на антисемитизъм:)'' - http://lubomir33.blog.bg/politika/2013/07/03/desetki-hiliadi-evrei-protestiraha-v-niu-iork-sreshtu-politi.1126282

В коментар №4 съм обяснил и ще добавя ,че лихвата и т.н. дерегулации водят пряко или косвено до войни - убийства и самоубийства

Не може да върнем времето назад и саморазправата е излишна или смъртно наказание но тъй като има хора които са в заблуда до заболявания(психопатии) трябва да има ясни закони и регулации до отрицателни лихви ''на' Силвио Гезел - http://atanasio.blog.bg/drugi/2014/02/01/iznenadan-sym-ot-izkazvaneto-na-eks-finansoviiat-ministyr-la.1234116

Основната ми мисъл сега е да видим какво може да се направи сега за да не стане войни ,хаос защото на там отиват нещата

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3838314
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев