Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2009 18:04 - А сега накъде? - Фундаментални въпроси на маркетинга и стратегическото управление за ХХІ век
Автор: krizata Категория: Технологии   
Прочетен: 2061 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 30.09.2009 16:10


Само за около година в света се случиха събития, които преобърнаха представите на икономистите за правилните пътища за постигане на икономически растеж, за осигуряване на просперитет на все повече хора по земята и за постигане на т.н. устойчиво развитие.
Днес, на ниво фирми, изграждането на печеливши стратегии стана практически невъзможно в условията на постоянно стагниращи пазари, свиване на потреблението и кредитирането, загубата на доверие между стопанските агенти.
Съвсем  доскоро, бурно протичащата глобализация и свързаното с нея развитие на технологиите и на дерегулативните процеси, даваха мощен стимул за бизнес-инициативи по целия свят, за помпане на самочуствието на бизнес-елитите и за осигуряване на едно сравнително спокойно съществуване на т.н. средна класа.
Сега, попадайки в спиралата на завихрилата се икономическа криза, за все повече икономисти по света ще изниква съкралният въпрос: „А сега накъде?”.
В каква среда ще ни се наложи да се движим в следващите десетилетия, как ще трябва да държим на повърхността доскоро успешните фирмени структури, които бяха символ на просперитет, осигуряван от свободното предприемачество, но които днес, без държавна помощ са просто едни кухи образувания, готови да се срутят всеки момент.
Предписанията и рецептите на традиционния маркетинг вече не важат.
Вече я няма глобализацията, вече спира научно-техническият прогрес, държавите все повече взимат в ръцете си националните икономики, с тенденция да увеличават влиянието си, а не обратното.
За всички хора, доскоро обучавани да вярват в определена система от икономически знания и прилагали тази система на практика в своя бизнес и на работното си място, ще последва тежък процес на пробуждане, преосмисляне и мъчителен катарзис, който ще засегне основни идеологеми, ръководили целия досегашен съзнателен икономически живот.
Тези, които сега за първи път откриват тайните на икономическата наука са благословени да нямат обременeността на по-зрелите поколения, затъващи в блатото на безизходицата.
В преходната ситуация, в която се намираме, младите имат уникалния шанс да изградят една нова система от взаимоотношения, стъпила на основите на колективното начало, а не на инидивидуалния успех (обикновено за сметка неудачите на другите), налаган в последните десетилетия.
Фирмената бизнес-стратегия също ще трябва да бъде изграждана на друга фундаментална база, коренно различна от днешната.
Маркетингът, който сме познавали до днес, утре ще е друг Маркетинг, с други основни постулати, с други понятия и дефиниции.
Утрешният маркетинг ще дава нови рецепти, непознати до днес, нови решения неприлагани до момента, различни принципи на отношение към обществото и околната среда, неизползвани досега.
Живеем в едно трудно, но вълнуващо настояще като само от нас зависи да го превърнем в щастливо бъдеще. 
В следващите няколко постинга публикувам един основополагащ, за по-нататъшното развитие на маркетинга доклад, на един от водещите световни маркетолози доц. д-р Боян Дуранкев, който е и академик от Ню-Йоркския Университет. 



Тагове:   накъде,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3840373
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев