Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2012 23:03 - Защо държавата те наказва, ако вкарваш чужди туристи у нас и те поощрява да изнасяш български в странство?
Автор: krizata Категория: Бизнес   
Прочетен: 7390 Коментари: 25 Гласове:
12

Последна промяна: 27.03.2012 23:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Замислял ли се е някой, че от десетилетия в българския туризъм има един шокиращ парадокс, който не прави впечатление на никого от властимащите!

Парадоксът се състои в това, че при внос на туристически продукт от чужбина (екскурзиите на български граждани в странство) не се начислява абсолютно никакво ДДС на туроператорите, организиращи пътуванията, докато, обратно, ако някой смелчаг-чужденец посмее да посети (износ на услуга) любимата ни Татковина, българската фирма-организатор, която се е осмелила да направи това кощунство, веднага бива натоварена с 9% ДДС върху хотелските услуги и с 20% ДДС върху всички останали услуги, които се предлагат на госта в България.

Например, ако возиш чужденци с автобус из Родината, ти директно се задължаваш да внесеш 20% върху транспортната услуга! Ако, обаче, същият автобус изкарва български туристи навън, за да богатеят чуждите туристически дестинации, държавата награждава износителите на национален доход, като напълно освобождава транспортната услуга от същото това ДДС!

Сега става ли Ви ясно защо българският туризъм е на доизживяване и скоро окончателно ще хвърли топа!

Поредният парадокс по български!

Остава само да си зададем резонния въпрос: Кой е получил поредните многомилионни рушвети и за това предателство спрямо българските национални интереси?



Гласувай:
12



1. zaw12929 - Ако оборотът е над 50 000. На фирма. ...
26.03.2012 23:24
Ако оборотът е над 50 000. На фирма. Може да имаш няколко фирми
цитирай
2. alexalexalex - Митьооооооо
26.03.2012 23:25
пак не си разбрал :)

ама хич. опитай пак :)

що ли този парадокс важи за целия свят бе, Митко?

целокупно ще си закрива туризма целия свят ли?

ех, Митак, и ти доктор ще ми ставаш, ужас :))))
цитирай
3. krizata - Ако оборотът е над 50 000. На фирма. ...
26.03.2012 23:30
zaw12929 написа:
Ако оборотът е над 50 000. На фирма. Може да имаш няколко фирми


Ако правиш оборот от 200-300 хил, тогава става, но ако си що годе средна фирма, тогава какво правиш? И въобще, как при такива условия държавата да създаде крупен туристически бизнес, който да се изправи срещу големите чужди мастодонти?
цитирай
4. alexalexalex - Митко
26.03.2012 23:35
че съм командировка и ще лягам , ама да попитам :
ти освен в Беларус и РРусия някъде по Европа ходил ли си?
Я провери в Германия как е и после пиши глупости :))))


п.с. Тоя комунизъм , дето го обръщате на лично (щото нали жена ти има туристическа фирма)) ще ни изяде главата.
добре, че такива като теб никога няма да се доберат до властта :)))
цитирай
5. krizata - пак не си разбрал :)ама хич. ...
26.03.2012 23:47
alexalexalex написа:
пак не си разбрал :)

ама хич. опитай пак :)

що ли този парадокс важи за целия свят бе, Митко?

целокупно ще си закрива туризма целия свят ли?

ех, Митак, и ти доктор ще ми ставаш, ужас :))))



Знам само псевдонимите ви, защото истинските имена ги ползвате, само когато се разписвате под грантовете, които получавате, за да доубивате Родината ми!

Познавам всички лица на българския туризъм от почти двадесет години. Туризмът все още дава хляб на много българи, включително и на мен. И е цинично да ме учите на този занаят, така както бихте учили приятеля си Боко да държи пожарникарския маркуч!

По-добре идете се напийте от яд и мъка, защото въпреки колосалните суми, хвърлени за превръщане на народа ми в едно послушно стадо, все още се намират истински будители, които ще продължават да му посочват пътя за постигане на социална справедливост и хорско благоденствие!

Ако ви се занимава с евентуална докторантура, бихте могли да ме потърсите за съвет, но отсега ще ви кажа, че от това няма далавера, а вие явно не можете да живеете без любимия за вас дяволски блясък на грешно прибраните пари!

Поздрави!
цитирай
6. alexalexalex - Митко
27.03.2012 14:22
грантове не съм получавал от 1999 година. това е като вметка де, не е по същество.
и защото познаваш туризма, та затова ти се карам :)
това, което си написал е тотална глупост и недомислица, пич, и противоречи на основни правила - плащаш данъци там, където потребяваш, а не там, където се иска на Митко Хитов.
като сипвам бензин в Германия, например, аз потребявам там и акциза и ддс-то отиват в немската държава, не у нас.
когато тук идват чужди туристи - те потребяват тук и трябва да се плащат данъците тук. когато аз отивам в Англия - ще платя там.
елементарно, Уотсън, ама повече от елементарно.
Ти какво предлагаш - да освободим от ддс услугите по туризма (въпреки че и без това са с най-ниското от 9 %) и да сложим ддс на износа ли?
Митко, не е сериозно, ама никак.
Просто е като фасул, да ме прощаваш за метафората.

п.с. Избий си от главата, че съм член на партия, която и да е тя - аполитичен съм, научи го. така че призакзките за Бойко и т.н. само показват, колко ти е акъла :)

По отношение на докторантурата - каниха ме (4 пъти) от УНСС - в момента не ми е приоритет, имам други задачи :)

поздрави
цитирай
7. krizata - грантове не съм получавал от 1999 ...
27.03.2012 19:42
alexalexalex написа:
грантове не съм получавал от 1999 година. това е като вметка де, не е по същество.
и защото познаваш туризма, та затова ти се карам :)
това, което си написал е тотална глупост и недомислица, пич, и противоречи на основни правила - плащаш данъци там, където потребяваш, а не там, където се иска на Митко Хитов.
като сипвам бензин в Германия, например, аз потребявам там и акциза и ддс-то отиват в немската държава, не у нас.
когато тук идват чужди туристи - те потребяват тук и трябва да се плащат данъците тук. когато аз отивам в Англия - ще платя там.
елементарно, Уотсън, ама повече от елементарно.
Ти какво предлагаш - да освободим от ддс услугите по туризма (въпреки че и без това са с най-ниското от 9 %) и да сложим ддс на износа ли?
Митко, не е сериозно, ама никак.
Просто е като фасул, да ме прощаваш за метафората.

п.с. Избий си от главата, че съм член на партия, която и да е тя - аполитичен съм, научи го. така че призакзките за Бойко и т.н. само показват, колко ти е акъла :)

По отношение на докторантурата - каниха ме (4 пъти) от УНСС - в момента не ми е приоритет, имам други задачи :)

поздрави


През цялото време говорим за условия, в които е принуден да работи българският туроператор, осмелил се да се опълчи на цялата тази мафия, работеща против държавните интереси, за да докарва туристи в милата ни Родина!
Това, че някой чужденец в частно качество е длъжен да си плаща сметките на наша територия - длъжен е и още как, но това няма нищо общо с поставения от мен проблем!
цитирай
8. ka4ak - Не е ли по лесно,да се погледне при комшиите?!
27.03.2012 21:36
В Турция,за всеки ЧАРТЪРЕН полет ,шарат на организатора на полета!
Що ли,отчитат непрекъснато ръст в туризма?
цитирай
9. krizata - В Турция, за всеки ЧАРТЪРЕН полет, ...
27.03.2012 22:40
ka4ak написа:
В Турция,за всеки ЧАРТЪРЕН полет ,шарат на организатора на полета!
Що ли,отчитат непрекъснато ръст в туризма?


И още много други работи правят, но на кой от нашите, натоварен с власт, му пука?
Приятелски поздрави!
цитирай
10. ka4ak - 9. krizata - В Турция, за всеки ЧАРТЪРЕН полет, ... Мите,препоръчвам,тези два поста да ги погледнете
28.03.2012 00:29
krizata написа:
ka4ak написа:
В Турция,за всеки ЧАРТЪРЕН полет ,шарат на организатора на полета!
Що ли,отчитат непрекъснато ръст в туризма?


И още много други работи правят, но на кой от нашите, натоварен с власт, му пука?
Приятелски поздрави!

28.07.2009 12:58 - помощ!Гражданско общество-да бъдем граждани
http://ka4ak.blog.bg/politika/2009/07/28/pomosht-grajdansko-obshtestvo-da-bydem-grajdani.370677
24.01.2010 11:11 - Тафено от Лъчо!Културно наследство в риск!Може ли да сме такива абдали и в кризата да не домъкнеме светът при нас?!!!
http://ka4ak.blog.bg/politika/2010/01/24/tafeno-ot-lycho-kulturno-nasledstvo-v-risk-moje-li-da-sme-ta.478645


и тогава,да обяснявате,защо чисто новия Мерцедес,не само че не се возиме на него,а сме го дали за скрап!!!:(((
цитирай
11. proximus - Защото когато нашият турист бива ...
28.03.2012 14:08
Защото когато нашият турист бива "изнесен", започва да плаща ДДС на държавата в която е турист - храна, транспорт, престой и т.н. Така както "внесеният" у нас ни плаща на нас. Логиката е потребителят на услуга да плаща само едно ДДС на държавата в която пребивава. До колкото ми е известно това е практиката в целият ЕС, а може би и свят.

Обратното му се казва "двойно данъчно облагане". Един инженер ли трябва да ги обяснява тези неща ?
цитирай
12. krizata - Защото когато нашият турист бива ...
28.03.2012 14:59
proximus написа:
Защото когато нашият турист бива "изнесен", започва да плаща ДДС на държавата в която е турист - храна, транспорт, престой и т.н. Така както "внесеният" у нас ни плаща на нас. Логиката е потребителят на услуга да плаща само едно ДДС на държавата в която пребивава. До колкото ми е известно това е практиката в целият ЕС, а може би и свят.

Обратното му се казва "двойно данъчно облагане". Един инженер ли трябва да ги обяснява тези неща ?


Ами, проверете как е по света и тогава давайте "компетентното" си мнение! А пък аз обещавам никога да не ви обяснявам как протича технологичният процес в инженерната област, в която сте специалист!
Поздрави!
цитирай
13. alexalexalex - Митко
28.03.2012 21:31
дръж се сериозно!
я си представи, че някой рецензент чете в блог.бг - ще изгориш бе, Митак!

сега сериозно - моля те да ми посочиш една държава, която начислява ддс при посочените от теб условия!
една единствена, може и Беларус.

обаче няма.
което идва да каже, че пак гледаш в собствената си паничка , а приказките за социалността ти са мижи да те лажем :)

Митак, дай пак за трушията, щото тук се изложи като кифладжия.
и сега не ми излизай с лафове, че съм бойковист, че ми плащат империалистите да те тормозя (чунким на някой му пука за докторант на 50 +) и прощее щуротии - давай държавата, дето работи по начина описан от тебе или ще кажа, че си некадърник!

п.с. с подобни щуротии Нобел за икономика няма да получиш. Освен да обичаш Сталин и СССР трябва и малко здрав разум, а в горния постинг той направо липсва.
цитирай
14. krizata - дръж се сериозно! я си представи, ...
28.03.2012 22:10
alexalexalex написа:
дръж се сериозно!
я си представи, че някой рецензент чете в блог.бг - ще изгориш бе, Митак!

сега сериозно - моля те да ми посочиш една държава, която начислява ддс при посочените от теб условия!
една единствена, може и Беларус.

обаче няма.
което идва да каже, че пак гледаш в собствената си паничка , а приказките за социалността ти са мижи да те лажем :)

Митак, дай пак за трушията, щото тук се изложи като кифладжия.
и сега не ми излизай с лафове, че съм бойковист, че ми плащат империалистите да те тормозя (чунким на някой му пука за докторант на 50 +) и прощее щуротии - давай държавата, дето работи по начина описан от тебе или ще кажа, че си некадърник!

п.с. с подобни щуротии Нобел за икономика няма да получиш. Освен да обичаш Сталин и СССР трябва и малко здрав разум, а в горния постинг той направо липсва.


Прекрасните словесни конструкции, приятелю, може и да те правят оригинален и да ти качват самочуствието, но те по никакъв начин не могат да превърнат лъжите ти поне в грам истина! Предлагам ти да те уредя за стажове в българска фирма, оперираща в туризма, поне за няколко месеца - имаш прекрасни познания по разни езици - за да разбереш за какво конкретно става дума! Иначе ще си останеш със заблудата, че мързеливците-българи просто не искат да бачкат, въпреки всестранните усилия на всички управляващи в последните двадесет години да им създадат най-подходящите условия за демонстриране на предприемаческа инициатива на световно ниво!
цитирай
15. alexalexalex - Митко
28.03.2012 23:05
приех го лично :)

къде видя да съм казал нещо за "мързеливите българи"?????

питам те простичко (че милан и барса все още не са си вкарали гол) :

КЪДЕ ПО СВЕТА РАБОТИ ТВОЯТА СИСТЕМА - ДА НЕ СЕ ПЛАЩА ДДС ПРИ ВХОДЯЩИ ТУРИСТИ?

дай един пример, светъл такъв, да се науча и аз на нещо.
защото, където и да съм обикалял, все си плащам ддс-то ТАМ.


без да дадеш пример ще продължа да твърдя, че целия този напън е от тъпо частнособственическо чуство, а не заради световния социализъм :)))
цитирай
16. krizata - приех го лично :)къде видя да ...
28.03.2012 23:42
alexalexalex написа:
приех го лично :)

къде видя да съм казал нещо за "мързеливите българи"?????

питам те простичко (че милан и барса все още не са си вкарали гол) :

КЪДЕ ПО СВЕТА РАБОТИ ТВОЯТА СИСТЕМА - ДА НЕ СЕ ПЛАЩА ДДС ПРИ ВХОДЯЩИ ТУРИСТИ?

дай един пример, светъл такъв, да се науча и аз на нещо.
защото, където и да съм обикалял, все си плащам ддс-то ТАМ.


без да дадеш пример ще продължа да твърдя, че целия този напън е от тъпо частнособственическо чуство, а не заради световния социализъм :)))


За това и говоря: когато се включите в туристическия бранш все ще поразберете някои неща, въпреки пълната ви неадекватност спрямо съвременните реалности.
И така, за последен път ви предлагам стажове в туризма, ако не се навиете, това няма да ви направи страхливко, защото и без това се иска голям кураж и инатлийски патриотизъм, за да работиш в българския туризъм, въпреки неистовата омраза на държавата към него! (Български туризъм наричам този, който докарва доходи в страната ни, а не онова другото, което спомага за изтичането на национален капитал)!
И не забравяйте, че не е срамно да не сте гений във всяка област - твърде е сложен светът, за да го разбирате във всичките му нюанси!
цитирай
17. alexalexalex - Митак
29.03.2012 07:29
с теб даже не може да се спори, честно.

попитах те за пример - да науча и аз нещо.
пример няма.
има лозунги.

предлагам, за да не изтича национален капитал (да не излизат народните пари) пак да се оградим с мрежи и а някой е тръгнал да излиза, да го гърмят , гадината. ще ходи да харчи пари при мръсните капиталисти - ужас!
паспорти, открити листове и изходни визи - това му е майката. само за Беларус ще направим изключение :)

Митко, чакам си примера - КЪДЕ ПРИ ТУРИЗЪМ НЕ СЕ ПЛАЩА ДДС В ДЪРЖАВАТА, В КОЯТО СЕ ПОТРЕБЯВА?

иначе да ми предлагаш стажове е леко смешно. работя, Митак, скъсвам си г*за от работа.
не казвам, че е лесно на туристическия бранш, ама лесно няма никъде.

поздрави
цитирай
18. krizata - с теб даже не може да се спори, чес...
29.03.2012 09:31
alexalexalex написа:
с теб даже не може да се спори, честно.

попитах те за пример - да науча и аз нещо.
пример няма.
има лозунги.

предлагам, за да не изтича национален капитал (да не излизат народните пари) пак да се оградим с мрежи и а някой е тръгнал да излиза, да го гърмят , гадината. ще ходи да харчи пари при мръсните капиталисти - ужас!
паспорти, открити листове и изходни визи - това му е майката. само за Беларус ще направим изключение :)

Митко, чакам си примера - КЪДЕ ПРИ ТУРИЗЪМ НЕ СЕ ПЛАЩА ДДС В ДЪРЖАВАТА, В КОЯТО СЕ ПОТРЕБЯВА?

иначе да ми предлагаш стажове е леко смешно. работя, Митак, скъсвам си г*за от работа.
не казвам, че е лесно на туристическия бранш, ама лесно няма никъде.

поздрави


Точно затова ви предложих стажове, за да видите конкретни примери отвътре, за това как държавите (но не нашата) подкрепят собствения туризъм чрез режима по ДДС и чрез други инструменти! Ако не желаете да го разберете, дори и аз, със своето безкрайно търпение да ви направя поне малко ангажиран с българската кауза, съм обречен на провал!
цитирай
19. wasteland - Аз искам стаж - каква заплата даваш ? ...
29.03.2012 21:13
Аз искам стаж - каква заплата даваш ? Сериозен съм ! :)
цитирай
20. alexalexalex - Митко
30.03.2012 07:35
Пак си говорим на чужди езици, ей!
Пример искам - за държава, която не облага с ДДС чуждите туристи!
Дай го де - напиши : в държавата Х ДДС се слага на туристите, дето излизат , а на туристите, дето влизат - не се слага.

Понеже такъв пример няма никъде по света се овъртоли в глупости и те ти булка - стаж.
За другите инструменти - има, да съм казал, че няма. НО ДДС - ТЦ!
И тук нещата не отиват само до прословутата "държава", а и до още безброй неща.
Държавата принципно е мащеха, Митак, затова и винаги съм искал по-малко държавност в бизнеса и по-добри регулации.
Ти, по принцип, искаш държавно планиране - не аз.

За да приключим с темата - предложението ти е глупаво, то не отговаря на никакви реалности.
Зная, че сега пак ще ме наречеш империалист , ама това е.

поздрави
цитирай
21. krizata - Аз искам стаж - каква заплата даваш ? ...
31.03.2012 22:18
wasteland написа:
Аз искам стаж - каква заплата даваш ? Сериозен съм ! :)


Стажът е форма на практическо обучение: да сте чували някой да плаща, за това, че сте поискали да Ви обучава? Ако се справяте добре, със сигурност няма да останете обиден, но това са последващи неща! И не аз организирам стажовете, но пък бих могъл да Ви съдействам!
цитирай
22. krizata - Пак си говорим на чужди езици, ей...
31.03.2012 22:25
alexalexalex написа:
Пак си говорим на чужди езици, ей!
Пример искам - за държава, която не облага с ДДС чуждите туристи!
Дай го де - напиши : в държавата Х ДДС се слага на туристите, дето излизат , а на туристите, дето влизат - не се слага.

Понеже такъв пример няма никъде по света се овъртоли в глупости и те ти булка - стаж.
За другите инструменти - има, да съм казал, че няма. НО ДДС - ТЦ!
И тук нещата не отиват само до прословутата "държава", а и до още безброй неща.
Държавата принципно е мащеха, Митак, затова и винаги съм искал по-малко държавност в бизнеса и по-добри регулации.
Ти, по принцип, искаш държавно планиране - не аз.

За да приключим с темата - предложението ти е глупаво, то не отговаря на никакви реалности.
Зная, че сега пак ще ме наречеш империалист , ама това е.

поздрави


Знаете как да се свържете с мен - ще можете да видите със собствените си очи фактури за туристически услуги в страни различни от България, в които няма да видите така любимото Ви ДДС, просто защото то не се предвижда! И пак Ви напомням - не бъракйте Вашите индивидуални пътувания тук и там с организираните туристически посещения, чрез лицензиран туроператор!
Ето че съвсем заговорих на Вашия език, надявам се поне сега да ме разберете! Но ако това не се случи и този път, тогава не възприемайте моя отказ за по-нататъшна комуникация като неоправдан каприз - все пак не е възможно докрай да се обръща внимание на крайната простащина, облечена в ефектни фрази и гръмки определения - типично в стила на днешната съвременност, в която властва наглата посредственост!
цитирай
23. kaizer - Г-Н Хитов, и на мен ми стана интер...
04.04.2012 13:19
Г-Н Хитов, и на мен ми стана интересно кои страни имате в предвид. Само не разбирам защо не ги напишете та да се знае.
цитирай
24. kaizer - Господин Хитов, хайде, кога ще н...
10.04.2012 11:14
Господин Хитов, хайде, кога ще напишете в кои страни няма ДДС за туристическите услуги.
цитирай
25. krizata - Държавен "шиш" за българския износ поиска нова асоциация:
19.04.2012 11:09
http://money.bg/news/id_423915491
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krizata
Категория: Други
Прочетен: 3840172
Постинги: 785
Коментари: 6084
Гласове: 7250
Архив
Блогрол
1. Икономическата криза слага края на една система
2. 5 (пет) цента за литър бензин!
3. Икономическата криза - шанс за възраждане на България
4. Китай – световна работилница, но само дотук?
5. Правителствата на Големите излязоха на път без изход
6. Дянков ни готви съдбата на Исландия
7. Параванът рейтингови агенции
8. Обама и банкерите кръстосват шпаги
9. България сама пожела да влезе в криза!
10. Барозу показа на Бойко "кой в България е шефът”!
11. Да поумуват, да помъдруват, пък да си ходят!
12. Светът – в рецесия или в системна криза?
13. Страхът от кризата
14. МВФ вече не е за ниска инфлация
15. България - Беларус: кой сега е номер едно?
16. Университетски преподаватели - за кризата у нас и по света
17. Mr Dyank_off и изпускащи парата вулкани
18. Безпътицата на монетаристката идеология
19. Някои от моите участия при легендарния журналист Валентин Фъртунов
20. Пред сп. Тема: Няма заговор за ръста на цените.
21. Искам да съм негър в щата Алабама...
22. Разпасаната либерастия
23. САЩ готвят спец операция срещу Европа
24. Капитализмът изживява последната си криза
25. Analyse comparative de l’Ukraine et de la Bulgarie
26. Национальная идея как фактор развития до и после индустриальной революции
27. Великое экономическое открытие Розы Люксембург. Почему оно было проигнорировано и какие перспективы оно открывает
28. Деглобализира ли се светът и как това ще се отрази на България?
29. Пред радио Пловдив на БНР - 29.11.11
30. Пред "Евронюз" с водещ Димитър Вучев